◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

Giganții internetului finanțează presa locală

Unul dintre giganții internetului care au absorbit suficientă publicitate online încât să fie falimentate nenumărate publicații sare în ajutorul mass-media locale, prin intermediul unui fond de urgență. Proiectul, denumit Google News Initiative, include fondul „Journalism Emergency Relief”, prin care vor fi finanțate „mii de publicații mici, medii și locale din industria media din toată lumea, prin premii de la câteva mii de dolari până la câteva zeci de mii de dolari – pentru redacțiile ceva mai mari – cu variații după regiune”, arată un anunț al inițiatorului. 

Suma totală nu a fost comunicată de purtătorul de cuvânt al Google News, Richard Gingras, dar acesta a punctat importanța mass-media locale: „Presa locală este o resursă vitală pentru menținerea oamenilor și comunităților în conexiune și în timpurile bune. Astăzi, are un rol încă și mai important din perspectiva relatărilor despre aspecte locale ale carantinărilor, despre închiderile de parcuri și școli și despre felul în care pandemia de COVID-19 afectează viața de fiecare zi. Acest rol este subminat în condițiile în care industria media se confruntă cu pierderi de joburi și dificultăți financiare, agravate de criza de sănătate”

În același timp, Google.org va direcționa donații totale de 1 milion de dolari către două organizații media care sprijină jurnaliștii – International Center for Journalists și Columbia Journalism School’s Dart Center for Journalism and Trauma.

Google News Initiative este o inițiativă de suport pentru media, care a pornit de la fonduri de 300 milioane de dolari și a anunțat că va aloca 6,5 milioane de dolari pentru a susține site-urile care combat fenomenul știrilor false legate de pandemia cu noul coronavirus.

La rândul său, un alt gigant al internetului, Facebook, a anunțat o nouă tranșă de 100 milioane de dolari cu ajutorul căreia să fie susținute orgnizațiile de presă și redacțiile locale, în contextul pandemiei curente. 

Organismele media care doresc să beneficieze de fondurile Google pot aplica la adresa newsinitiative.withgoogle.com/journalism-emergency-relief-fund/apply, fiind evaluate pe parcursul a două săptămâni, începând cu 29 aprilie 2019, notează techcrunch.com.

(R.I.)



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *