default-logo

Premier League se pregătește pentru „lumea bizară”, virtuală, a fotbalului de peste două decenii

Înainte de debutul noului sezon, Manchester City a anunțat că va oferi fanilor săi eșarfe inteligente. Clubul a explicat că așa-numita „Connected Scarf” va dezvălui cât de profund sunt afectați fanii de acțiunea de pe teren și va genera „un viitor mai incluziv”. Folosind un biosenzor EmotiBit așezat discret pe gât, The Connected Scarf captează biosemnalele corpului pe tot parcursul meciului și permite clubului să modeleze „experiențe mai curate, personalizate” în viitor. Mai mult, înregistrează o serie de măsuri fiziologice, inclusiv ritmul cardiac, temperatura corpului și starea emoțională – oferind informații concrete pentru a analiza cum se simt fanii în diferite momente ale meciului. Din sezonul viitor, Cisco va aduce The Connected Scarf fanilor din Manchester și din întreaga lume.
Între timp, Chelsea și-a finalizat lansarea rețelei 5G în jurul stadionului în acest an, oferind fanilor „o experiență perfectă și conectată” de la locurile lor.
În viitorul apropiat, mai multe tehnologii noi ar putea oferi cluburilor din Premier League un acces și un control și mai mare asupra fanilor și asupra… datelor acestora, scrie Daily Mail.
O altă schimbare a experienței de meci de fotbal furnizată de tehnologie este biletul NFT (jeton nefungibil), care le-ar oferi acces fanilor la active exclusive. Un NFT este un token digital unic, care este vândut fără nicio formă fizică, oferind efectiv certificarea dreptului de proprietate.
Tim Mangnall, CEO al Capital Block, o firmă de consultanță pentru mărci sportive, a declarat pentru MailOnline că o cantitate limitată de NFT-uri pot fi cumpărate online pentru fiecare meci – aproape ca o versiune digitală a unui program de partidă. Acest NFT va conecta deținătorul la conținut captivant, care nu este disponibil pentru a fi accesat pe un bilet standard de meci – de exemplu, o discuție a managerului clubului după meci. Biletele NFT ar fi afișate într-o aplicație de pe un smartphone și vor oferi o opțiune alternativă la un bilet de meci standard, deși ar costa mai mult, deoarece oferă acces la acele funcții exclusive suplimentare.
Manchester City a anunțat, de asemenea, că lucrează cu Sony pentru a construi o versiune virtuală a stadionului Etihad în interiorul metaversului. Se așteaptă, de asemenea, ca și alte cluburi din Premier League să îmbrățișeze noul univers virtual unde deja s-au mutat afaceri, joburi, magazine, servicii, concerte. Stadioane întregi din metavers ar apărea ca redări digitale, de la vestiare la tribune și cu jucătorii alergând pe teren. Oriunde s-ar afla în lume, fanii de acasă ar putea intra pe stadion prin internet și vor putea urmări meciul de pe locul lor, într-o „secțiune de fani” special desemnată. Biletele pentru a accesa acest stand special metavers ar fi ceva mai puțin costisitoare decât un bilet pentru a intra pe stadion pe adevărat, dar ar oferi un acces mai mare la sol. „Imaginați-vă că stați acasă și intrați cu un bilet sau un NFT sau orice altceva în Ethiad. Apoi ați putea urmări echipa în vestiar și ați putea auzi discuția de dinaintea meciului și apoi puteți merge la locul destinat pentru urmărirea partidei”, detaliază Mangnall.
Un alt produs care ar putea fi disponibil în curând pentru fani sunt ochelarii sau căștile inteligente pentru realitate augmentată (AR) special concepute. Aceste dispozitive portabile vor suprapune grafică digitală sau informații despre ceea ce văd fanii pe teren. Prin intermediul lor, fanii au putut vedea statistici ale jucătorilor, cum ar fi distanța parcursă, loviturile la țintă și pasele efectuate, toate în timp real.
Între timp, codurile QR mari de pe partea din față a pieptului fiecărui jucător le-ar putea oferi fanilor un link către statistici care se actualizează constant. Fanii și-ar putea îndrepta, de asemenea, smartphone-ul către codurile QR – care ar fi unice pentru fiecare jucător – la evenimentele cheie ale meciului, cum ar fi imediat după ce au marcat. Telco EE a lansat primul supermagazin de realitate augmentată din lume pe stadionul Wembley, pentru a coincide cu meciurile amicale internaționale.
Un alt domeniu interesant este modul în care cluburile folosesc tehnologia pentru a le oferi fanilor mai mult cuvânt de spus cu privire la modul în care funcționează clubul. League Two, Crawley Town, conduce drumul în ceea ce privește puterea pe care o pot avea fanii. La începutul acestui an, șefii din Crawley Town au semnat un jucător pe baza unui vot între suporteri asupra poziției care trebuie consolidată. Fanii și deținătorii de NFT au avut voie să decidă dacă vor un portar, un fundaș, un mijlocaș sau un atacant. Majoritatea și-au dorit un mijlocaș, așa că s-a achiziționat mijlocașul Jayden Davis. „Sper că nu vom merge cu toții la Ethiad și vom sta acolo cu căști VR… dar cine știe?. Este o lume bizară”, spuse Mangnall. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*