◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Recomandări  Fest(in) pe Bulevard, ziua a opta

Cea de-a opta zi de Fest(in) pe Bulevard aduce un program dens și divers, pentru toate gusturile și vârstele: premiere, invitați speciali, lansări de carte, expoziții.

Secțiunea competitivă Criza feminității programează, de la ora 18.30, la Sala Mare a Teatrului Țăndărică, Sonata Kreutzer, după Lev Tolstoi, producție a Teatrului Tony Bulandra din Târgoviște. Este o poveste despre gelozie, dar mai ales despre condiția femeii, despre limitările sufletești pe care le impune o viață casnică. Firele invizibile ale muzicii înnoadă între Natalia și Trukacevski ghemul de foc al atracției sexuale. În această variantă de text, adaptat pentru scenă, este vorba și despre relația autor-personaj. Tolstoi este prezent și conduce desfășurarea acțiunii. Autorul își înnebunește personajul, personajul creat îl înnebunește pe autor. Simbioza dintre victimă și călău este o constantă a geloziei, dar și a creației.

 De la Teatrul de Nord, Trupa Mihai Raicu din Satu Mare ajunge la               Sala Rapsodia, Prințesa de cartier de Andrei Ivanov. Tema inocenţei terfelite este veche în literatura rusă, iar povestea lui Serghei şi a Taniei pare să descindă direct din Dostoievski şi Cehov. El, profesor de filosofie lefter şi sătul de viaţa lui cenuşie, ea, o fată de cartier conştientă de farmecele ei şi sătulă de viaţa cenuşie. Reprezentația este programată de la ora 20.00 și nu este recomandată sub 14 ani.

Mărimea contează (XXL) Fat Pig de Neil LaBute, în regia lui Cristi Juncu, invită publicul pe Bulevardul comediei. Piesa reflectă, cu siguranță, aspecte din cultura americană și a fost populară în teatrele americane, dar, din fericire pentru mine, a avut priză și în multe alte țări, la numeroși artiști. Adesea, piesa se traduce pur și simplu prin Gras, ceea ce mi se pare interesant. Cred că oamenii au rezonat cu subiectul din piesă într-un fel care trece dincolo de contextul poveștii și adesea citesc într-o relație interzisă, o explicație pentru orice relație pe care au avut-o și a eșuat din cauza altora sau a societății, care o privea dezaprobator (și prin asta mă refer la motive ce țin de rasă, credință, culoare, orientare sexuală etc.) Neil LaBute

Trei surori, după A.P. Cehov, vin, în premieră, la Sala George Constantin, de la ora 21.00. Spectacolul produs de Teatrul Nottara și Teatrul Ioan Slavici din Arad, creat de la zero în șase zile, cu unsprezece actori, într-un decor minimalist, e o montare nonconformistă. Accentul a fost mutat de pe arhicunoscutele personajele ale lui Cehov pe oamenii reali, adevărați, care se află în fața spectatorului, totul pentru a sublinia actualitatea piesei lui Cehov. Este o comedie, așa cum și-a numit Cehov textul, dar o comedie din care nu lipsesc nici accentele dramatice, nici ironia și autoironia.

Expoziția Fluide(s) – 50 de desene franco-române la patru mâini își așteaptă publicul în foaierul Sălii Horia Lovinescu. Potrivit lui Heraclit, nu ne putem scălda de două ori în apa aceluiași râu, în greaca veche Panta Rhei, ceea ce însemnă că totul curge, totul se transformă. Apa se înnoiește și se reinventează în mod continuu, fluiditatea sa ne incită să fim mai puțin statici. Această idee filosofică se găsește la baza aventurii noastre plastice. Și cum desenul e fluid prin propria lui esență, am propus unui grup de șaizeci de artiști din Franța și România să se întâlnească prin intermediul unor desene la patru mâini. Petra Petresco

 Programul zilei cuprinde și două lansări de carte de la Editura Nemira:  Punct și de la capăt de Peter Brook și Teatrul absurdului de Martin Esslin.

        Informaţii şi alte materiale despre Festivalul Internaţional de Teatru FEST(in) pe Bulevard se găsesc pe site-ul www.festinpebulevard.ro. Pentru programul integral al spectacolelor Teatrului Nottara, vă rugăm să accesați site-ul Nottara: www.nottara.ro.

    

Cristina Sava – Senior PR Specialist

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *