Regata Seanergya

Pasionații de yachting s-au reunit in weekend-ul care a trecut (30 mai -2 iunie a.c.) la marina Limanu pentru a participa la prima competiție în sistem ORC de bărci mari din acest an: Regata Seanergya. După luni bune de frig în care au ieșit pe apădestul de rar și au iernat cu dorul competițiilor de profil, patruzeci de ambarcațiuni cu vele s-au aliniat sâmbăta și duminică la startul celor 6 curse care s-au alergat în cadrul competiției.

Competitorii au ajuns la Limanu încă de vineri pentru pregătirea bărcilor, fiind prima competiție de anvergură din acest  sezon. Ploaia a fost ingăduitoare și nu s-a arătat pe apă, dar vântul le-a dat ceva bătăi de cap, nu pentru că ar fi fost prea tare, ci dimpotrivă, destul de slab, cel puțin în prima zi. Cu toate acestea, adrenalina nu a lipsit, câteva starturi fiind extrem de competitive. În plus, concurenții au avut parte de o mare excepțională, fără valuri, faptcei-a avantajat pe toti deopotrivă.

Regata Seanergya a avut parte și de participare internațională, la concurs înscriindu-se și trei echipaje din Bulgaria: Parea, LZ Yachting 1991 și Odessos. De altfel, veliștii bulgari vin constant la competițiile românești de yachting și la fel, din ce în ce mai multe echipaje românești se înscriu la regatele din Bulgaria.

La sfârșitul celor 6 curse alergate s-a stabilit clasamentul final.  Au fost constituite trei clase de concurs: cea a barcilor rapide (ORC 1), cea a celor mai puțin rapide (ORC2) și o clasă Open.

Podiumul la clasa ORC 1 a fost ocupat de Hope (locul I,  România, skipper Mihai Făgărășan), Quebramar (locul al II-lea, România, skipper Iulia Fulicea) și LZ Yachting 1991 (locul al III-lea, Bulgaria, skipper Lachezar Bratoev).

La clasa bărcilor mai puțin rapide, clasamentul primelor trei poziții a fost: Odessos 25 (locul I, Bulgaria, skipper Kalin Georgiev), Jackpot (locul al II-lea, România, skipper Bogdan Voinescu) și Sapajou (locul al III-lea, România, skipper Bogdan Grigorescu)

Clasa Open a avut trei echipaje românești pe podium: Aria (locul I, România, skipper Ionuț Iliescu), Thea (locul al II-lea, România, skipper Sofian Lupașcu) și Arctica (locul al III-lea, România, skipper Liviu Chiric).

La finalul competiției, concurenții au fost incântați de cele două zile de concurs spunând că vremea a fost excelentă, traseul bine poziționat și cursele echilibrat construite. Organizatorii concursului, Yacht Club Sportiv Seanergya și Club Sportiv Sail La Vie s-au arătat la randul lor bucuroși de numărul mare de bărci înscrise în concurs.

Regata Seanergya a avut și o componentă verde, ecologică, pentru că, așa cum au declarat organizatorii: ”blue is the new green”: a fost o competiție în care nu s-a folosit hârtia. De regulă, în concursurile de yachting, bărcile poartă numere afișate pe borduri cu autocolant, se folosesc formulare de înscriere din hârtie, rezultatele sunt tipărite și afișate la un panou oficial, se oferă câștigătorilor diplome de participare. De această dată, printul a fost eliminat total: înscrierile s-au făcut online, iar rezultatele, precum și alte informații importante și necesare bunei desfășurări a competiției, au fost publicate pe site-ul oficial al regatei (regatta.seanergya.ro).

Regata Seanergya a dat startul sezonului competițional 2019 la bărci mari care se continuă cu 5 concursuri în Cupa României și 2 în Campionatul Național Offshore și se încheie în toamna, în luna octombrie.

Fotografii de Oana Sima

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.