◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.04.2024

IMM-urile europene consideră că reclamele bazate pe urmărire utilizate de Google și Facebook subminează drepturile omului

Puțin înainte de un vot crucial al Parlamentului UE privind Legea privind serviciile digitale, un sondaj a constatat că majoritatea întreprinderilor mici din Franța și Germania doresc alternative la reclamele bazate pe urmărire de la Google și Facebook, pe care le percep ca fiind prea invazive.

Aproximativ 75% dintre întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) spun că reclamele bazate pe urmărire utilizate de Google și Facebook subminează confidențialitatea și drepturile omului ale utilizatorilor, a constatat un sondaj YouGov. „Monitorizarea constantă și invazivă a vieților noastre pentru a viza oamenii cu reclame este inacceptabilă, anihilează dreptul nostru la confidențialitate și alimentează discriminarea. Aceste rezultate arată că proprietarii de afaceri sunt extrem de incomod cu abordarea publicității bazate pe urmărire pe care o experimentează în prezent clienții lor”, a declarat Claudia Prettner, consilier juridic și politic la Amnesty International, care a comandat sondajul alături de Global Witness.

Cu toate acestea, afacerile suferă de lipsa alternativelor. 69% dintre proprietarii de afaceri intervievați au declarat că nu au altă opțiune decât să facă publicitate pe Facebook și Google din cauza dominației lor pe piață, iar 79% dintre respondenți au spus că cei doi giganți ai tehnologiei ar trebui să se confrunte cu o reglementare mai strictă cu privire la utilizarea datelor personale.

Sondajul a fost publicat chiar înainte de votul Parlamentului UE asupra Digital Services Act (DSA), care este programat în perioada imediat următoare.

Parlamentul European este împărțit cu privire la modul în care publicitatea direcționată ar trebui să fie tratată în DSA, regulamentul emblematic al Europei pentru a introduce obligații de transparență și responsabilități clare în sfera digitală. În timp ce un număr de europarlamentari de stânga au făcut presiuni pentru interzicerea totală a publicității direcționate în comisia pentru piața internă (IMCO) a Parlamentului, raportul votat de IMCO a inclus doar o interdicție pentru minori, din cauza opoziției altor membri din comisie. Cu toate acestea, este posibil ca problema să reapară în timpul votului în plen, unde au fost depuse mai multe amendamente, de la o interdicție totală la dispoziții privind modul de obținere a consimțământului pentru prelucrarea datelor într-un mod informat și corect. „Votul în plen cu privire la Legea privind serviciile digitale reprezintă o oportunitate vitală pentru deputații europeni de a apăra pentru drepturile omului și de a lua măsuri pentru a aborda practicile publicitare care se bazează pe supraveghere intruzivă”, a spus Prettner.

Grupurile societății civile și reprezentanții întreprinderilor au încercat deja să-i influențeze pe europarlamentari înaintea votului, prntr-o scrisoare deschisă semnată de 17 grupuri ale societății civile și 14 directori generali de afaceri, prin care au fost îndemnați europarlamentarii să susțină amendamentele dincolo de compromisul IMCO existent.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *