◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.04.2024

„Bătăliile” politice de pe rețelele sociale întorc publicul către… știri

Potrivit unui nou sondaj, americanii refuză să citească dezbaterile politice online, îndepărtându-se de rețelele sociale și întorcându-se către știri.
Cercetarea, realizată de Gallup și Fundația Knight, a mai constatat că americanii sunt indeciși dacă este treaba guvernelor, a marilor tehnologii sau a indivizilor înșiși să combată daunele online. De asemenea, datele au indicat că tinerii americani sunt mai puțin îngrijorați de tonul discursului online decât generațiile anterioare.
Rezultatele, bazate pe sondaje efectuate pe adulți americani cu vârsta de 18 ani și peste, au indicat că mulți cetățeni sunt descurajați de la participarea politică digitală. „35% dintre americani spun că dezbaterile pe rețelele de socializare îi fac mai puțin dispuși să posteze despre politică pe propriile profiluri de rețele sociale”, notează raportul Knight/Gallup. Pe de altă parte,
cercetarea a constatat că 39% dintre americani declară că preferă să urmărească știrile ca urmare a „bătăliilor” politice marcate de partizanate pe care le văd pe fluxurile de rețele sociale.
Demn de menționat este faptul că tinerii s-au dovedit în cea mai mare măsură dispuși să se ducă spre știri atunci când văd pe rețelele de socializare dezbateri politice.
În ceea ce privește responsabilitatea pentru combaterea abuzului, dezinformării și discursului instigator la ură, americanii consideră în proporție de 38% că este necesară intervenția guvernamentală, în timp ce 36% înclină către autoreglementarea marilor platforme. De asemenea, s-a manifestat dorința asumării propriilor declarații de către cei care le fac,
cu 54% dintre cei chestionați considerând că oamenii ar trebui să facă dovada identității lor atunci când își creează conturi pe rețelele sociale.
În cadrul cercetării de piață, cele mai populare surse de știri pentru nativii digitali care rămân la curent cu actualitatea au fost ziarele și site-urile web asociate acestora.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *