◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.04.2024

Milenialii britanici evită în mod deliberat știrile

Aproape jumătate (46%) dintre britanici evită în mod activ să citească știrile ca urmare a oboselii cauzate de pandemie, excesul de teme politice și scăderii încrederii în jurnalism, a constatat un nou raport realizat de Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului.
Încrederea în mass-media din Marea Britanie a suferit o scădere, în ciuda creșterii ușoare în timpul crizei sanitare mondiale, doar 34% dintre cei chestionați în 2022 spunând că au încredere în știrile din Marea Britanie, comparativ cu 51% în 2015.
În timp ce cifra a plasat Regatul Unit cu mult deasupra statelor clasate pe ultimele locuri, țara se plasează, totuși, printre cele zece cu cea mai scăzută încredere în mass-media, notează pressgazette.co.uk.
În timp ce BBC a rămas cel mai de încredere și cel mai mare brand de știri din Marea Britanie, postul public a avut una dintre cele mai dramatice scăderi a încrederii din Europa în ultimii ani.
În 2018, 75% dintre respondenți declarau că au încredere în acoperirea corporației, în timp ce 11% nu au avut. În 2022, această cifră era mai mică cu 20 de procente.
Una dintre principalele concluzii ale raportului a fost că această scădere generală a încrederii a venit alături de un număr tot mai mare de oameni care acum se feresc în mod activ să citească știrile. Aproximativ 46% dintre persoanele chestionate în Marea Britanie au spus că au evitat să citească informațiile media, aproape dublu față de nivelul înregistrat în 2017. Acest rezultat a plasat ratele de „evitare a știrilor” din Marea Britanie cu mult peste nivelul mediu, de 38%, înregistrat în cele 46 de țări analizate și pe locul al doilea după Brazilia, unde cifra a fost de 54%.
Raportul a constatat că mai mulți mileniali cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani au evitat în mod regulat să citească știrile (42%) decât membrii generației Z (18-24 de ani, 40%).
La nivel mondial, cel mai frecvent factor enumerat printre cei care evită în mod activ știrile a fost că jurnaliştii au oferit prea multă acoperire politicii și pandemiei, o viziune împărtășită de 43% dintre cei întrebați. Au urmat motivațiile că știrile au un impact negativ asupra stării de spirit a oamenilor (36%), uzura psihică (29%), părtinirea de care dă dovadă mare parte din industria de știri. „În ciuda diferențelor uriașe pe care jurnalismul profesionist independent le poate face în a ajuta oamenii să înțeleagă lumea dincolo de experiența personală, observăm un interes în scădere pentru știri, precum și o creștere a evitării active a știrilor”, punctează directorul RISJ, Rasmus Kleis Nielsen. (redacția UZPR)

Foto: megapixl.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *