default-logo

Big Tech în fața Legii pentru conservarea jurnalismului local din SUA

Ziarele locale sunt vitale pentru o democrație înfloritoare. Americanii au încredere în instituțiile lor locale de știri, chiar și în această perioadă extrem de fracturată și partizană. În comparație cu știrile naționale, șase din 10 americani au mai multă încredere în informațiile locale pentru subiectele care le afectează viața de zi cu zi și au de două ori mai multă încredere în știrile locale pentru informațiile de care au nevoie la vot.
Dar aproximativ două ziare își încetează activitatea în fiecare săptămână în SUA, din 2005. Ziarele locale sunt în mod constant închise din cauza influenței necontrolate a două entități private: Google și Facebook. „Principala provocare pentru micii editori de știri este că Google și Facebook au împiedicat capacitatea posturilor locale de a fi compensate în mod echitabil pentru valoarea semnificativă pe care conținutul lor o generează pentru aceste platforme. Big Tech a comercializat și a deconectat conținutul de știri de la sursele sale, subminând afacerea de publicitate care a servit drept bază pentru industria ziarelor. Platformele Big Tech controlează practic fiecare aspect al afacerii de publicitate online și folosesc tactici inteligente pentru a menține utilizatorii pe site-urile lor și a priva editorii de capacitatea de a-și monetiza conținutul”, punctează Dean Ridings, CEO America’s Newspapers.
În fața acestui comportament anticoncurențial, nu ar trebui să fie surprinzător faptul că ziarele locale se luptă să supraviețuiască. Potrivit lobservateur.com., în 2022, mai mult de o cincime dintre americani trăiesc în deșerturi de știri. Rețelele de socializare umplu din ce în ce mai mult golul, cu surse îndoielnice și dezinformare, devenind sursa de știri locale de facto în America profundă.
„Printre proiectele de lege antitrust pe care Congresul le are în vedere anul acesta, Actul JCPA (Jurnalism Competition and Preservation Act) este singurul care oferă o verificare directă a tacticilor anticoncurențiale ale Google și Facebook care pun în pericol ziarele locale. În mod ironic, Big Tech este protejată de legile antitrust din SUA, care împiedică ziarele locale să negocieze ca grup. JCPA ar oferi un port sigur antitrust, limitat pentru micii editori de știri locale, pentru a negocia colectiv cu Facebook și Google ca să obțină o compensație echitabilă pentru utilizarea conținutului lor”, adaugă Ridings. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*