default-logo

Propaganda teroristă folosește… umorul pentru a-și transmite mesajele

Propagandiştii terorişti profită de… umor pentru a trimite mesaje de ură cititorilor, potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Exeter. Studiul publicat în revista Behavioral Sciences of Terrorism and Political Aggression pune în lumină faptul că revistele teroriste jihadiste în limba engleză folosesc comedia atât pentru a consolida identitatea, cât și pentru a promova legăturile de grup.
Autorii studiului au analizat 82 de reviste jihadiste pentru a cerceta acest subiect. Grupuri diferite folosesc tactici comice diferite. În timp ce Al-Qaeda, talibanii și Tahrik-e Taliban Pakistan (TTP) preferă comedia situațională, umorul văzut în revistele Statului Islamic (IS) este mai dezumanizant și mai batjocoritor. Al-Qaeda și talibanii în special folosesc parodiile și batjocura pentru a-și transmite mesajul și a-i influența pe curioși prin crearea și accentuarea unei mentalități „noi versus ei”. Mai precis, aceasta implică de obicei reprezentarea agresivă a altor persoane sau țări ca pe animale. „Propaganda este folosită pentru a încuraja jihadul, dar are un scop mult mai mare, iar umorul este o parte cheie. Am găsit utilizarea a trei tipuri diferite de umor – dezumanizant, sarcastic și situațional. ISIS folosește umorul dezumanizant – înfățișând rivalii ca pe roboți sau animale și batjocorindu-i. Acest lucru îi diferențiază de alte grupuri, care sunt mai predispuse să folosească sarcasmul și ironia. Strategia media jihadistă folosește umorul situațional pentru a crea solidaritate – acestea sunt glume adesea înțelese doar de cei care înțeleg ideologia jihadistă și viziunea sa politică, așa că ajută la crearea unei identități comune”, detaliază co-autorul studiului, Weeda Mehran, într-un comunicat al universității. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*