◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.03.2024

Lobby-iștii giganților internetului încearcă să slăbească noile reguli ale Digital Markets Act

Pentru a limita puterea platformelor de internet, UE lucrează la Digital Markets Act (DMA).

În același timp, avocații Facebook, Google și alții asemenea stau deja la coadă pentru a apăra interesele companiilor prin dialoguri în procesul de reglementare, scrie Euractiv.

Proiectul Comisiei pare promițător și arată o ambiție îde a se adresa giganților digitali și de a aborda tranșa puterea de monopol a acestora în Europa. Cu toate acestea, cheia pentru ca măsurile comportamentale ale DMA să funcționeze este ca obligațiile pentru platforme să fie puse în vigoare rapid, fără întârzieri, afirmă Max Bank, cercetător și activist la LobbyControl.

Doar că nu toate regulile definite sunt auto-executive și, prin urmare, aplicabile imediat. Unele permit un așa-numit dialog de reglementare înainte ca regulile să fie puse în aplicare. Acesta este spațiul în care lobbyiștii giganților internetului vor să profite de șansa de a submina aplicarea: dialogurile de reglementare oferă o modalitate de a întârzia obligațiile.

Practic, giganți tehnologici precum Google, Facebook sau Amazon fac lobby intens pentru o abordare de la caz la caz în DMA, repetând avertismentul cu privire la consecințele presupus dăunătoare ale regulilor auto-executive. „Facebook vorbește despre un „ialog armonios, asociația Big Tech precum Consiliul industriei computerelor și comunicațiilor (CCIA) îndeamnă UE să consolideze dialogul de reglementare al DMA, dar obiectivul lor este să câștige timp și, în primul rând, un punct de intrare pentru contestarea obligațiilor DMA. Acest lucru este periculos și o încercare de a reduce regulile concrete stabilite în document. Pentru că întregul scop al Digital Markets Act este acela de a crea un set de reguli și standarde pentru comportamentul platformelor – transformarea DMA într-o analiză de la caz la caz îi împiedică obiectivul inițial”, argumentează Bank.

În Parlamentul European, această cerere a găsit, din păcate, rezonanță în rândul unor europarlamentari liberali, cum ar fi fostul vicepreședinte al Comisiei Andrus Ansip, un liberal-cheie din Europa de Est și vicepreședinte al Comitetului pentru Piața Internă implicat în DMA. Grupul liberal ar putea înclina balanța. În timp ce lobbyiștii par să creeze teren cu interesele BigTech în Parlamentul European, Comisia și statele membre precum Germania sau Franța au reușit să rămână ferme până acum și nu doresc să extindă dialogurile. Pentru o implementare eficientă a DMA, Parlamentul European trebuie să consolideze poziția Comisiei cu privire la dialogurile limitate de reglementare. „Nu ar trebui să cadă în capcană: lobbyiștii Big Tech încearcă să slăbească noile reguli în acest fel”, adaugă Bank.

Vocile care susțin interesul public trebuie auzite și pot face diferența. IMM-urile afectate de viitoarele reglementări, cadre universitare independente și alte grupuri ale societății civile pot juca un rol crucial ca martori în procesul de aplicare. „Beneficiile sunt evidente: sunt incluse mai multe voci critice cu privire la Big Tech, iar poziția de negociere a Comisiei este îmbunătățită atunci când vine vorba de dialogurile cu avocații Facebook, Google & Co”, conchide reprezentantul LobbyControl.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *