default-logo

Meta se distanțează de industria știrilor, după ce s-a străduit să „repare punțile” cu redacțiile

De mai mulți ani, Meta a tot adăugat unelte și mijloace prin care redacțiile și publicațiile să poată ajunge mai ușor la ublic. Acum, comoania s-a răzgândit: brusc, i-a concediat pe David Grant, care a gestionat programul care finanțează jurnalismul local, și pe Dorrine Mendoza, care a condus parteneriate cu instituțiile de știri. De asemenea, a eliminat mulți manageri de programe de știri, care au lucrat pentru a verifica faptele și a dezvolta instrumente pentru jurnaliști. Cum se vede mișcarea în tabloul general al celor mai recente evoluții?
Jumătate dintre adulții din SUA își primesc știrile de pe Facebook și este platforma cu cei mai mulți utilizatori orientați spre știri, urmată de Twitter și Reddit, potrivit Centrului de Cercetare Pew. În 2019, Facebook, care deține Meta, a promis 300 milioane de dolari pentru a susține știrile locale. A lansat „Facebook News”, care găzduiește articole scrise de terți, precum Wall Street Journal și CNN, și plătește unor editori să contribuie. Compania a prezentat, de asemenea, instituții de știri locale care au contribuit la creșterea distribuției, a creat Instant Articles, care publică povești conținute în aplicația Facebook, unde articolele se încarcă mai repede decât site-urile web pe dispozitive mobile și sporesc implicarea cititorilor. Prin Facebook Journalism Project, Meta a găzduit ateliere pentru jurnalişti la zeci de editori de ştiri locale și s-au oferit granturi de câte 100.000 de dolari pentru aplicarea lecţiilor învăţate. Dintr-o dată, Meta a anunțat că va încheia Instant Articles and Bulletin, serviciul său de buletine informative, nu mai plătește editorul american pentru poveștile sale, a schimbat numele „Feed News” în „Feed” și a anunțat că secțiunea „Top Stories” va fi organizată de algoritmi în loc de oameni, de anul viitor. Până și soarta programului Grant este neclară.
În paralel, în timp ce se retrage de la știri, compania își va crește oferta de videoclipuri scurte, care au făcut ca TikTok să aibă succes, a declarat Michael Stelzner, fondatorul companiei de marketing digital. Mark Zuckerberg, CEO al Meta, admite că a ratat această tendință video care a dus la succesul TikTok. Așa a apărut Reels, o pagină video modelată după TikTok, pe Facebook și Instagram, care stimulează crearea de conținut pe aceste platforme.
Tranziția Meta de la susținerea conținutului de știri poate reduce controlul pe care îl dobândise gigantul. Exact când toată lumea începuse să fie îngrijorată de puterea și influența Meta tocmai datorită legăturilor cu industria știrilor, cu care a încercat să „se împace! După ce a golit-ode mare parte din publicitate, Meta „se predă” profitului și, cum știrile nu sunt atât de vizionate ca videoclipurile scurte, eea ce i-a alarmat pe unii observatori, puterea Meta, intră într-o altă dimensiune. În plus, gigantul îș dorește să se concentreze pe Metaverse, așa că, potrivit techibird.com, este posibil ca într-un viitor apropiat să se manifeste un exod al consumatorilor de știri către Twitter, dar aceasta nu este neapărat o veste bună date fiind „valurile” create de Elon Musk după ce a preluat celebra rețea… (Roxana Istudor)

Foto: pixabay.com

Despre autor

Lasă un răspuns

*