default-logo

Timpurile dificile cer jurnaliști puternici și articole despre soluții la probleme

Agenda știrilor continuă să fie dominată de criză după criză, iar datele sugerează că un număr tot mai mare de oameni se confruntă cu veștile proaste pur și simplu evitându-le. În timp ce urmările pandemiei de Covid-19, războiul din Ucraina, creșterea costului vieții și schimbările climatice sunt probleme importante care ne afectează pe toți, există o altă modalitate prin care mass-media poate raporta despre ele? Aici intervine jurnalismul de soluții – o mișcare în creștere, care caută să relateze despre ceea ce funcționează în lume și nu doar despre ce este în neregulă, notează pressgazette.co.uk. „Acesta nu este momentul ca jurnalismul să devină slab. Există crize cu adevărat cruciale în întreaga lume. Avem nevoie de jurnalism de soluții pentru a completa mixul de știri, astfel încât oamenii să aibă un sentiment de speranță, agenție și demnitate”, spune David Bornstein, jurnalist și co-fondator al Solutions Journalism Network, o organizație din New York care reunește peste 500 de redacții.
Una dintre problemele cele mai presante ale zilei, care s-a potrivit deosebit de bine jurnalismului de soluții, este criza climatică. În timp ce Bloomberg Green nu se ferește de relatarea mai tradițională privind problemele climatice, cum ar fi studiile care avertizează asupra efectelor catastrofale ale încălzirii globale, materialele de presă despre soluțiile tehnologice care ar putea rezolva criza sunt considerate esențiale. „Din perspectiva Bloomberg, articolele legate de schimbările climatice și afacerile de tranziție energetică mi-au părut povești care nu au fost spuse suficient de bine în peisajul știrilor. O parte a rolului nostru este de a educa cititorii să înțeleagă ce este o soluție bună, o soluție credibilă și validă și ce este o soluție falsă”, spune John Fraher, editor executiv senior al Bloomberg.
Solutions Journalism Network a colectat până acum peste 13.900 de exemple de soluții de relatare de la 1.800 de puncte de vânzare din întreaga lume. În cei nouă ani de când a fost înființată rețeaua, a avut loc o schimbare palpabilă în modul în care este privit jurnalismul de soluții, conchide Bornstein. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Despre autor

Lasă un răspuns

*