◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

Oamenii reacționează părtinitor la un articol de presă imediat ce citesc titlul

Un sondaj recent a pus în evidență faptul că majoritatea oamenilor percep prin intermediul prejudecăților informațiile din spațiul public și sunt părtinitori încă de la evaluarea titlului unei știri.

Cercetarea OnePoll a relevat, de asemenea, faptul că mai mult de jumătate (54%) dintre cei chestionați și-ar dori să aibă mai multă expunere la informații, care i-ar putea ajuta să depășească tendința spre părtinire. De exemplu, opt din 10 persoane mărturisesc că au reacționat la un articol online doar pe baza titlului acestuia. Cu toate acestea, majoritatea respondenților (89%) nu au fost de acord cu reacția lor inițială după ce au citit întreaga poveste. Alții admit că părtinirea lor inconștientă se instalează atunci când încearcă ceva diferit în afara zonei lor de confort (62%).

Studiul a analizat și modul în care oamenii se percep pe ei înșiși în comparație cu colegii lor. Aproape șase din 10 dintre toți respondenții (57%) spun că sunt obișnuiți să fie singura persoană din mediul lor rasial sau etnic într-o cameră dată.

Întrebați dacă sunt familiarizați cu alte tipuri de prejudecăți, cei mai mulți spun că sunt conștienți de prejudecățile de gen (58%) și rasism (51%).

Datele sugerează și că oamenii iau în considerare mai mulți factori înainte de a sprijini o organizație de caritate. Aproape jumătate dintre respondenți (48%) spun că înțelegerea misiunii unei organizații și apropierea de locul în care locuiesc (40%) i-ar motiva să doneze pentru cauza respectivă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *