◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro20.04.2024

Reportaj de la Wine & Street Festival, Palatul Parlamentului, iulie, 2019

Cătălin Grecu, Marketing & Export Manager COTNARI:

“Cel mai bine organizat târg de vinuri de până acum…”

 Deși organizatorii nu știau de existența Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România (U.Z.P.R.) și nici de North American Romanian Press Association și au avut la început dubii asupra autenticității legitimațiilor, până la urma lucrurile s-au lămurit și au declarat că, la următoarea ediție a unui asemenea eveniment, vor transmite din timp invitații.

Venisem cu mașina și nu am putut “beneficia” de degustări de la celebrele podgorii românești, dar făcut un tur de „imagini și sunete” înregistrat pe reportofon, din care am selectat câteva declarații:

Nicu MANTA, Director Comercial, Casa Panciu: „Avem în acest an o gamă de vinuri fără sulfiți. Pentru acest eveniment avem în premieră un Frizante nefiltrat. Cititorii care se află de cealaltă parte a Atlanticului, nu numai români, să vină în România și să descopere tot ce avem noi aici. ”

Daniel ZOTTU, Somelier și Brand Manager, Domeniile Ostrov: „Activăm pe piața românească și internațională de zece ani de zile. Încercăm să punem în valoare vinurile dobrogene, vinurile de la Domeniile Ostrov, Feteasca Albă, Feteasca Regală, Crâmpoșie și vestita Fetească Neagră, cel mai important ambasador al României la ora actuală. Încercați să descoperiți vinurile românești, au crescut foarte mult din puncr de vedere calitativ în ultimii ani, vinurile românești se pot găsi din Suedia până în Australia, din Japonia până în Statele Unite, au o atracție foarte mare datorită soiurilor dezvoltate, investițiilor făcute de producătorii români, care au pus umărul, dar mai ales au pus suflet în fiecare picătură a acestui produs divin!“

Aura RADU, Vânzări, Crama Viișoara: „Crama Viișoara cultivă și procesează patru sortimente de struguri roșii (Merlot, Cabernet, Fetească Neagră  și Pinot Noir) și șase sortimente de struguri albi (Chardonnay, Sauvignon Blanc, Pinot Gris, Fetească Albă, Tămâioasă Românească, Muscat Ottonel ).

Via Maria, Nostalgia și Conu’Albusunt vinurile Cramei Viișoara care au obținut, la concursul internațional IWCB 2017, 7 medalii de aur și 12 medalii de argint. ”

     Cum am întâlnit și un reprezentant francez al șampaniei franțuzești, i-am adresat câteva întrebări „pre limba lui Voltaire” (dar publicăm, evident, versiunea în limba română a convorbirii) :

Domnule Renaud VALIN, ce ne puteți spune despre prezența dumneavoastră la această ediție a  Wine& Street Food Festival de la Palatul Parlamentului ?

– Prezint la București șampania producătorilor francezi. Este a doua noastră prezență la acest târg de vinuri. Din punct de vedere al vizitatorilor și al locului – care este excepțional – este salonul cel mai simpatic și mai interesant.

Am înțeles că aveți și o noutate…

– De data aceasta, ținând cont și de preferințele românilor, avem o noutate, care se numește ‘On Ice’!

   La standul unei podgorii renumite l-am întâlnit pe un fost membru al Grupului Divertis, acum membru al Grupului Distractis, renumitul Cristian GREȚCU: „Sunt pasionat de vinuri și nu lipsesc de la nici un festival de vinuri, Aici mâncarea e afară, băutura înăuntru, cum s-ar spune în afară e vopsit gardul și înăuntru ne simțim noi bine!

    Am primit invitația de a mă alătura Proiectului transatlantic EMINESCU – POE.  M-am gândit la două mari spirite ale literaturii române și nu numai. Se știe că la Bolta Rece, cu JUNIMEA sau fără, aveau loc niște întâlniri la care se degustau niște vinuri moldovenești, mai precis cred că era vorba despre  Cotnari… Era vorba despre transformarea vinului în spirit, cu ajutorul lui Eminescu și Creangă, aceste două mari spirite ale literaturii române și nu numai.

    În momentul în care voi înțelege cum pot să mă alătur Proiectului transatlantic EMINESCU – POE, voi dărui și eu ceea ce pot să dăruiesc ți ceea ce îmi place. Toată stima pentru cititorii de pe ambele maluri ale Atlanticului!”

Și fiindcă Cristi Grețcu pomenise de vinul de Cotnari, am înregistrat pe reportofon și o declarație a domnului Cătălin GRECU, Marketing & Export Manager, COTNARI: „Cititorilor le dorim să bea vinuri românești pentru că, în ultimii ani, se fac vinuri de foarte bună calitate și e o concurență din ce în ce mai mare , ceea ce ne bucură pentru că întotdeauna concurența duce la succes și la calitate. Să bea vinuri de Cotnari, am venit cu noi game de vinuri, cu vinuri spumante (ceea ce noi nu aveam până acum trei-patru ani. Este a treia participare a noastră, este cel mai bine organizat târg de vinuri de până acum, cu lume multă și este foarte bine promovat !”

                                                             Reportaj realizat de Ioan Iacob

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *