default-logo

Secretele unui interviu reușit cu un specialist

Experții joacă un rol esențial în ciclul știrilor: ei oferă cunoștințe și ajută jurnaliștii să transmit mai ușor subiecte complexe pentru public. Pandemia a relevat din plin cât de mult au contat experții în sănătate pentru informarea opiniei publice. Există specialiști în toate sectoarele, de la lumea afacerilor la politică și economie. Indiferent de subiect, tot ceea ce are nevoie publicul sunt întrebări și răspunsuri simple.

Journalism.co.uk, a stat de vorbă cu Nick Huber, jurnalist și consultant cu peste două decenii de experiență. În calitate de autor pentru The Financial Times, a devenit el însuși un specialist în multe domenii ale tehnologiei, cum ar fi inteligența artificială sau cloud computing – unde trebuie să discute în mod regulat cu experți. „În special pentru jurnaliștii fără experiență, intervievarea experților vă poate pune într-o poziție în care vă simțiți lipsiți de profunzime sau de încredere. Abilitatea jurnalistului este să filtreze și să obțină informații sau comentarii cu adevărat utile”, spune Huber.

Experții recomandă pentru intervievarea cu succes a unui expert ca jurnalistul să seteze parametrii discuției, să ofere dinainte o schiță aproximativă a conversației, să pună întrebări simple, deschise, la obiect, să solicite exemple concrete și să nu se teamă să întrerupă specialistul dacă acesta se îndepărtează de tema principală. „Folosiți contraargumente pentru a vă determina expertul să-și justifice poziția sau argumentul. După ani de muncă în jurnalism, am observat că multe lucruri – inclusiv interviurile – încep să se pună la punct după 10 sau 15 minute, când devine clar dacă am material destul și acesta este cel mai important lucru: instinctul”. punctează Huber. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

 

Despre autor

Lasă un răspuns

*