◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Mărturii culturale, revistă semestrială de cultură, nr 2 (14), aprilie-iunie a.c.)

La Satu Mare a apărut Mărturii culturale, revistă semestrială de cultură, nr 2 (14), aprilie-iunie a.c.) director fondator Aurel Pop, redactor-şef Viorel Câmpean. O revistă consistentă,în paginile căreia avem ocazia să lecturăm studii, eseuri, poezii, traduceri etc.

Un material de interes este semnat de către Ovidiu T. Pop „Popas al scriitorului Ioan Slavici la Satu Mare: „Scriitorul s’a născut în anul 1848 iar examenul de bacalaureat sau maturitate cum îi ziceau atunci, l-a trecut în anul1868, la fostul liceu catolic regesc din Satu-Mare, astăzi liceul M. Eminescu. Cercetând registrul de intrare şi eşire din anul 1868, am aflat că actul, prin care Ioan Slavici este îndrumat pentru examenul de bacalaureat la Satu-Mare, este înregistrat sub Nr. 184 din 29 Iulie, fiind trimis aici de către Direcţiunea Regală Regională a Învăţământului din Oradea”.

Teodor Haşegan în Ut picture poesis face o prezentare a poetei şi artistei Elleny Pendefunda: „După ce a experimentat surprinzător de mult discursul poetic, artista a considerat necesar să puncteze cu versuri revelatoare anumite lucrări din expoziţie. Creaţia picturală la Elleny Pendefunda găseşte forţa de a merge în sensul complex al sensibilităţii care-i predispune evoluţia sa de acum; un asemenea parcurs iese din convenţional, pictura tinerei artiste este concepută să extrapoleze rostirea poetică în zona ei absolută care este lumina, iar lumina este amplificată, în sensul sugestiilor, prin tablourile ce însoţesc versurile. Pictura lui Elleny Pendefunda nu se limitează la desfătarea privirii, o provoacă, o trezeşte până la auzul cuvintelor, demonstrând încă odată că pictura şi poezia au sensibilităţi vibratoare pe aceeaşi  frecvenţă”.

În paginile revistei mai semnează: Editorial: Aurel POP – Totul depinde doar de noi… Teodor RIF – Vizita Eminenței Sale Papa Francisc în România, O PUNTE SPRE ÎMPĂCARE ÎNTRE BISERICILE NOASTRE CREȘTINE, Icu CRĂCIUN – Liviu Rebreanu către Garabet Ibrăileanu, Marin POP – Profesorul emerit Leontin Ghergariu (1897-1980), Viorel CÂMPEAN, Marta CORDEA – Gabriel Georgescu, traducător din lirica lui Petőfi Sándor, Carol C. KOKA – Cometa Hevelius pe cerul Sătmarului, Cristian BOLOȘ – Rolul mântuitor al Bisericii. Biserica – „scară spre Dumnezeu”, Oana GLASU – Poezii, Adrian MUNTEANU – Poezii, Laurian LODOABĂ – Poezii, Vali NIȚU – Poezii, Constantin STANCU – Poezii, Dumitru ȚIMERMAN – Poezii, Vasile MORAR – Poezii, Florentina STANCIU – Pezii, Mihai SAS – Fir întins, Ovidiu T. POP – Microeseuri, Carol ERDÖS – Petrilenii, Radu BOTIȘ – Percepții, Delia MUNTEANU – Inscripții pe verticala memoriei, Lucian TURCU – Catherine Horel, De l’exotisme à la modernité. Un siècle de voyage français en Hongrie (1818-1910), Maria VAIDA – Căutarea patriei, Petre ISACHI – Poezia amantului anonim, Vasilisia LAZĂR – Viața – zbor între poezie și filozofie, Constantin STANCU – DESPRE SEMNUL POETIC, DE PROF. DR. ADRIAN BOTEZ,Ioan NISTOR – Cu ocheanul, din Turnul Pompierilor…), Luca CIPOLA – Traduceri.

Felicitări truditorilor.

 

Radu BOTIŞ / UZPR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *