◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Companiile aeriene vor invoca libertatea de mișcare pentru a se opune limitării zborurilor pe distanțe scurte

Industria aeriană intenționează să invoce dreptul UE la libertatea de mișcare pentru a respinge restricțiile de mediu privind zborurile pe distanțe scurte, au declarat oficialii din sector, după o interdicție parțială în Franța, aprobată recent de Bruxelles.

Grupurile din industrie se tem că interzicerea ar putea crea un precedent pentru limitări mai largi în întreaga Europă pentru zborurile pe distanțe scurte – cândva simbol al liberalizării transfrontaliere și acum din ce în ce mai supuse mperativelor de mediu.

Aeroporturile franceze și europene și companiile aeriene regionale stabilesc o nouă strategie pentru a contracara interzicerea a trei rute de zbor franceze pe distanțe scurte, care este în vigoare de trei ani- ei intenționează să invoce libertatea de mișcare, una dintre cele patru libertăți de bază consacrate de legislația europeană, în revizuirile informale ale legii care se preconizează să aibă loc de două ori pe an și să facă lobby la guvern. „Avem principiul stabilit de UE al unei piețe deschise, liberalizate, cu libertatea de a furniza servicii aeriene pentru orice companii aeriene europene între orice punct din Europa”, a spus un oficial din industrie.

Argumentul libertății de mișcare pătrunde într-unul dintre cele mai sensibile subiecte din politica europeană, dar se confruntă cu obstacole considerabile având în vedere complexitatea sa, au spus surse europene citate de EURACTIV. Organismele din industrie susțin, de asemenea, că interdicția – care a afectat mult mai puține rute decât au sperat grupurile de mediu – este în cele din urmă ineficientă în reducerea semnificativă a emisiilor.

SCARA, un grup care reprezintă companiile aeriene regionale franceze și care a făcut lobby agresiv pentru a reduce interdicția inițială, a declarat că va folosi, de asemenea, perioade de revizuire pentru a demonstra că interdicția nu are un impact real.

„Vom face oamenii de rușine cu datele. Dacă am interzice toate zborurile de mai puțin de 500 km în Europa… ar fi mai puțin de 4% din CO2 din Europa, nu? Cred că există o percepție că ar fi de 80%. Nu este o soluție”, a declarat șeful companiilor aeriene globale Willie Walsh, în marginea conferinței Airline Economics de la Dublin, citat de Reuters.

Potrivit Uniunii Aeroporturilor Franceze, care intenționează să se plângă Consiliului de Stat al Franței cu privire la interdicție, rutele care vor fi interzise reprezintă doar 0,23% din emisiile de transport aerian ale Franței, 0,04% din sectorul transporturilor și 0,02% din emisiile sectorului transportului aerian.

Lobbyiștii verzi doresc restricții mai largi și se pregătesc să contracareze eforturile industriei de a inversa interdicția.

Jo Dardenne, director de aviație la grupul de campanie Transport and Environment (T&E), a recunoscut că interdicția este limitată pentru moment, dar a spus că este un semnal important pentru țările dornice să reducă emisiile din aviație. Dezamăgiți de lipsa de ambiție a regulilor actuale, militanții susțin că speră să revină la propunerea inițială de interzicere a zborurilor pe rutele cu timpi de călătorie mai mici de șase ore. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *