default-logo

Entertainmentul digital a „explodat” în 2021

Înainte de pandemie, piețele teatrale și digitale pentru divertisment erau aproximativ similare ca dimensiune. Anul trecut, însă, veniturile din digital au fost de peste trei ori mai mari decât cele ale box office-ului global, potrivit unui nou raport al Motion Picture Association (MPA).
Studiul anual al MPA privind divertismentul teatral și de acasă a cristalizat cât de mult streamingul a ajuns să domine peisajul media. În 2021, piața digitală a reprezentat 72% din piața combinată. În 2019, digitalul a reprezentat 45,5 miliarde de dolari la nivel mondial; anul trecut a crescut la 71,9 miliarde de dolari, scrie AP.
Serviciile de streaming au condus boom-ul. În 2021, abonamentele de streaming au crescut la 1,3 miliarde la nivel global, o creștere cu 14% față de anul precedent. În SUA, abonamentele au crescut într-un ritm similar, până la 353,2 milioane.
Creșterea digitală a venit în același timp în care pandemia a lovit afacerile teatrale. În timp ce box office-ul la nivel mondial aproape s-a dublat anul trecut față de 2020, primul an al pandemiei, piața cinematografică de 21,3 miliarde de dolari, pe fondul închiderilor sporadice de cinematografe și a întârzierilor larg răspândite, era aproximativ jumătate din ceea ce fusese înainte de COVID-19.
În 2019, box office-ul a reprezentat vânzări de 42,3 miliarde de dolari. Odată cu revenirea constantă a afacerilor în cinematografele din mare parte din lume în acest an, analiștii estimează că recuperarea cinematografică ar putea ajunge la aproximativ 80% din ceea ce înregistrează de obicei.
Datele MPA au surprins multe dintre schimbările accelerate de pandemie. Atât în 2020, cât și în 2021, 179 de filme originale au fost exclusive pentru serviciile de streaming, comparativ cu 113 în 2019. Vizionarea filmelor online a crescut în 2021 cu 15% față de un an mai devreme.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*