default-logo

Raport European Broadcasting Union. „Jurnalism climatic care funcționează. Între cunoaștere și impact”

În fiecare an, European Broadcasting Union (EBU) publică un raport cuprinzător cu privire la un subiect sau o problemă care definește redacțiile media din serviciul public. În timp ce războiul din Ucraina și pandemia au ocupat mult spațiu și energie, aproape că nu există nicio problemă care să ne definească viitorul mai mult decât criza climatică: cum este raportată și primită de publicul din întreaga lume și cum jurnalismul poate stimula dezbaterea.
Viitorul raport „Jurnalism climatic care funcționează – între cunoștințe și impact”, de Alexandra Borchardt, Katherine Dunn și Felix Simon, care va fi publicat integral în primăvara anului 2023, va analiza modul de a crea jurnalism despre schimbările climatice care este mai probabil să aibă un impact și să rezoneze cu publicul și cum să fie restructurate redacțiile în consecință. Documentul va include, de asemenea, studii de caz de bune practici și întrebări și răspunsuri de la lideri de gândire cu privire la ceea ce funcționează în relatarea climatică.
Dintre constatările preliminare cheie se remarcă: faptele singure nu ajută; mesagerul este adesea mai important decât mesajul (este o chestiune de credibilitate față de public); este important să fie făcut din impactul asupra climei o parte a tuturor ritmurilor dintr-o redacție ; nu există un model unic pentru organizarea redacțiilor, limba de utilizat sau politica vizuală; imaginile contează foarte mult și formatele trebuie să se potrivească cu publicul țintit; mass-media se ridică la înălțimea propriilor standarde atunci când vine vorba de măsurarea amprentei de carbon sau de a face redacțiile mai durabile.
Autorii raportului, citați de ebu.ch, menționează, de asemenea, câțiva indicatori cu privire la modul în care schimbările climatice și mediul rezonează în special la publicul mai tânăr – și modul în care concentrarea asupra problemelor durabile ar putea ajuta mass-media de serviciu public să vorbească direct cu acest public. Aceste subiecte energizează reporterii veterani de știri și ajută la promovarea diversității generale, întrucât îi atrag și pe tineri. Aceste teme fac jurnalismul mai amplu, mai constructiv și ajută la spargerea dominației tipului de reportaj politic „a spus el, a spus ea”. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*