default-logo

BBC 100. Transmisiuni în 41 de limbi, audiență de 364 milioane de oameni pe săptămână, provocări financiare

După o sută de ani, British Broadcasting Corporation este un gigant media global. Dar centenarul vine într-un moment de reduceri drastice bugetare.
Corporația, fondată oficial la 18 octombrie 1922, are un loc special în peisajul radiodifuziunii din Marea Britanie. „BBC suntem noi. BBC este o expresie a simțului umorului, intereselor sau valorilor noastre. Ne aparține”, punctează Jean Seaton, profesor de istoria presei la Universitatea Westminster din Londra și istoricul oficial al corporației.
Pentru aproape șapte milioane de oameni, fiecare zi începe cu programul emblematic „Today”, al BBC Radio 4, care stabilește adesea agenda politică. La sfârșit de săptămână, „Strictly Come Dancing”, care îmbină celebrități cu dansatori profesioniști, a avut telespectatorii lipiți de platourile lor de 20 de ani. Serii BBC precum „Peaky Blinders”, „Fleabag” sau „Killing Eve” au fost exportate în întreaga lume.
Influența BBC se extinde cu mult dincolo de granițele Marii Britanii, ceea ce o face una dintre cele mai vizibile și respectate mărci globale de presă. Atinge o audiență de 492 de milioane în întreaga lume în fiecare săptămână, conform raportului anual al corporației 2021-2022.
BBC World Service transmite în 41 de limbi, către aproximativ 364 de milioane de oameni pe săptămână la nivel global. În ultimii 100 de ani, radiodifuzorul a rămas ferm cu misiunea sa inițială: „A informa, a educa și a distra”. „Stă la baza tot ceea ce vrem să facem”, susține James Stirling, șeful celebrării centenarului de la BBC. Un alt cuvânt – imparțialitate – apare în mod repetat și a devenit o prioritate pentru conducerea BBC.
Decizia fostului guvern Boris Johnson de a îngheța modelul de finanțare al BBC cu taxe de licență pentru doi ani generat un val de concedieri. Situația financiară a fost însoțită de un exod al publicului mai tânăr către platformele de streaming. Prezentatorul „Today” Nick Robinson, un fost editor politic al BBC, a spus că este vital pentru radiodifuzor să-și demonstreze în continuare valoarea: „Dacă generația copiilor mei… ajunge la punctul de vedere că nu are nevoie de asta, că poate obține toate aceste lucruri de pe YouTube… atunci am terminat”.
Și totuși, noile formate au succes. „Dacă mă întreabă cineva cum mă simt în legătură cu experiența de a fi jurnalist la BBC… încă simt că intru pe ușa celei mai bune organizații de știri din lume”, spune jurnalistul Ros Atkins. (redacția UZPR)
Foto: Wikipedia

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*