default-logo

Fotografii și reporterii digitali, primii vizați de concedierile de la Reach

Grupul Reach al Uniunii Naționale a Jurnaliștilor a susținut că cel puțin 22 de posturi de reporter și 13 posturi de fotograf se vor număra printre cele 102 posturi programate să se piardă la Reach plc. Membrii sindicatului au etichetat planul de reduceri drept „vandalism industrial”, susținând că această mișcare „va șterge fotografia profesională în multe locuri”.

Cifrele noi vin după ce sindicatul a raportat că 253 membri de redacție Reach au fost expuși riscului de concediere și că 100 de posturi vacante au fost retrase.

Compania a dezvăluit că intenționează să elimine 200 de locuri de muncă în diviziile sale din cauza a ceea ce a numit „costuri fără precedent și presiuni inflaționiste”.

Ca răspuns la revendicările sindicatului, Reach a insistat că că va angaja fotografi și videografi atât la nivel local, cât și național. De asemenea, compania și-a semnalat hotărârea de a continua cu lansarea în SUA, descriind-o drept „o oportunitate majoră pentru Reach”. „Membrii noștri sunt supărați și frustrați de faptul că progresele consemnate ca urmare a soluționării disputei salariale și a grevei de anul trecut au fost subminate de o eliminare planificată pe scară largă a locurilor de muncă, esențiale pentru succesul modelului de afaceri al companiei. În mod inexplicabil, rolurile din prima linie – în special fotografi și reporteri digitali – sunt vizate în fața modelului de afaceri declarat al companiei pentru o operațiune digitală durabilă. Ștergerea planificată a fotografiei profesionale în multe locuri din cadrul grupului îndepărtează dintr-o lovitură ceea ce a fost un pilon al profesiei de jurnalist de mai bine de un secol și va fi cu siguranță regretată în anii următori”, arată sindicaliștii, citați de holdthefrontpage.co.uk.

Un purtător de cuvânt al Reach a declarat: „Ne așteptăm ca climatul macroeconomic să rămână provocator în 2023 și am luat măsuri foarte dificile, dar decisive, care ne vor permite să ne protejăm organizația și să ne asigurăm că continuăm să realizăm Strategia de valoare pentru clienți”. Directorul executiv al Reach, Jim Mullen, a declarat anterior că „ afacerea a fost afectată de o creștere semnificativă a costurilor. Prețul unitar al hârtiei de ziar, de exemplu, a crescut cu aproximativ 60% în ultimele 12 luni. Această creștere a unui cost major al inputurilor pentru noi s-a aliniat cu o scădere a consumatorilor, din cauza inflației și a presiunilor costurilor. Afacerea noastră este supusă unor stresuri la ambele părți ale finanțelor – adică veniturile și costurile sunt afectate negativ și într-un ritm de schimbare pe care compania noastră nu a mai văzut-o până acum”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Despre autor

Lasă un răspuns

*