default-logo

Bogații Albaniei cumpără branduri media

Puternicul om de afaceri, cu legături politice, Shefqet Kastrati, a intrat pe piața media din Albania, achiziționând Euronews Albania și urmându-I astfel lui Samir Mane, care a cumpărat TV SCAN. Mane are interese de afaceri într-o gamă largă de sectoare, de la alimente și îmbrăcăminte la electricitate, minerale, construcții și turism.
Kastrati Group a declarat că a cumpărat 60% din acțiunile Intermedia Group, care deține Euronews Albania, pentru o sumă nedezvăluită. A anunțat planuri de extindere în Kosovo și Macedonia de Nord. Kastrati are interese în combustibili, construcții, turism și asigurări, pe lângă faptul că deține firmele concesionare care operează autostrada care leagă Albania de Kosovo și Aeroportul Internațional Tirana.
Piața albaneză de televiziune este dominată de Klan și Top Channel, cei doi operatori principali cu venituri combinate reprezentând aproximativ 63% din cifra de afaceri totală a pieței.
Departamentul Trezoreriei SUA l-a sancționat pe Ylli Ndroqi, un proprietar de presă din Albania, pentru că a folosit instituții media aflate anterior sub controlul său pentru a „estorca și șantaja cetățenii albanezi prin cereri de bani și achiziții de publicitate în schimbul reținerii publicării unor articole media negative”, relatează BalkanInsight.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*