default-logo

Studiu. Google și Meta câștigă un miliard de lire sterline pe an din conținutul britanic de știri

Conținutul de știri britanic valorează aproximativ 1 miliard de lire sterline pe an pentru Google și Meta, susține un nou raport academic, realizat de profesorul de economie de la Universitatea din Cambridge, Matthew Elliott, și publicat de News Media Association (NMA), care reprezintă editorii de știri britanici, relatează Press Gazette.
NMA afirmă că această cercetare demonstrează că Marea Britanie are nevoie „urgent” de legislație care să-i oblige pe giganții tehnologiei – cunoscuți sub numele de Duopoly, din cauza dominației lor pe piața publicitară – să plătească editorii de știri pentru conținutul lor.
Cercetarea lui Elliott, intitulată „Valoarea știrilor pentru platformele digitale din Marea Britanie”, estimează că Google a câștigat 10,8 miliarde de lire sterline în Marea Britanie în 2021, iar Meta (cunoscută anterior ca Facebook) 5,3 miliarde de lire sterline.
Pentru a calcula valoarea știrilor adunate profesional pentru giganți, Elliott a căutat să estimeze cât de mult ar scădea veniturile Google și Meta din Marea Britanie fără acest conținut. El estimează că știrile valorează 615-840 de milioane de lire sterline pe an pentru Google și 235 de milioane de lire sterline pentru Meta. Prin urmare, afirmă expertul, conținutul de știri valorează între 850 de milioane de lire sterline și 1,075 de miliarde de lire sterline pentru Duopoly.
„Editorii de știri sunt piloni ai democrației, făcând investiții semnificative pentru a oferi publicului informații cruciale despre evenimentele care modelează societatea noastră. Știrile sunt, de asemenea, importante pentru platformele digitale, oferind un flux de conținut proaspăt și relevant, care menține utilizatorii implicați. Estimările bazate pe rapoarte arată că Google și Facebook câștigă peste 16 miliarde de lire sterline pe an în Marea Britanie. Ele împărtășesc puțin, dacă nu deloc, din aceste venituri cu editorii pe al căror conținut de știri se bazează.
Luând în considerare cât de mult ar putea pierde Google și Facebook dacă acest conținut de știri ar fi reținut, se estimează că valoarea știrilor pentru platforme este de aproximativ 1 miliard de lire sterline pe an. Dacă publicul va continua să fie deservit cu știri de înaltă calitate, beneficiile din investiția în jurnalism făcută de editorii de știri ar trebui să le revină în principal acestora, nu Google și Facebook”, detaliază Elliott.
Owen Meredith, directorul executiv al NMA, a spus că studiul „demonstrează importanța comercială și valoarea conținutului editorilor de știri pentru Google și Facebook și evidențiază nevoia urgentă de încredere și transparență mult mai mari pe piața digitală”.
Guvernul Regatului Unit a anunțat recent că va introduce un proiect de lege privind piețele digitale, concurența și consumatorii, în următorul an parlamentar. Prin împuternicirea Unității de Piețe Digitale, această legislație ar putea fi folosită pentru a forța Google și Meta să plătească editorii pentru conținutul de știri.
Australia a introdus o legislație echivalentă anul trecut. Se estimează că a făcut ca Google și Meta să plătească editorilor mai mult de 200 de milioane de dolari pe an în oferte de conținut. Canada s-a angajat să introducă o lege similară, în acest an, scrie Press Gazette.
Google și Meta au respins în mod regulat astfel de cercetări, susținând că sunt mai valoroase pentru editorii de știri decât invers. Meta, de exemplu, susține că a trimis 180 de miliarde de clicuri globale, în valoare estimată de 9 miliarde de dolari (7,4 miliarde de lire sterline), editorilor în Indexul paginii de știri în 2020. Meta afirmă că plătește editorilor din Marea Britanie zeci de milioane de lire sterline pentru participarea lor la programul Facebook News. Google susține că investește milioane de lire sterline, prin Google News Initiative.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*