◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro20.04.2024

Generația Z – angajații care „vor totul”

Echilibru între viața profesională și viața privată, salariu echitabil și alinierea valorilor; cei mai tineri lucrători din ziua de azi își doresc totul și sunt dispuși să plece de la un loc de muncă dacă nu le primesc, scrie BBC.
De zeci de ani, în multe țări occidentale munca a devenit o obsesie, chiar o identitate; ceva ce muncitorii s-au simțit în mod tradițional norocoși să aibă. Dar azi, lucrătorii din Generația Z – cei născuți între 1997 și 2012 – insistă pentru un nou scenariu pentru muncă. După ce au observat că lucrătorii în vârstă se confruntă cu epuizare, sărăcie de timp și insecuritate economică, aceștia cer mai mult de la locurile de muncă: plată mai mare, mai mult timp liber, flexibilitate de a lucra de la distanță și o responsabilitate socială și de mediu mai mare. Multe dintre aceste valori au fost preferințe mileniale, dar pentru generația Z, ele au devenit așteptări – și sunt dispuși să plece de la angajatori dacă nevoile lor nu sunt satisfăcute.
Ca urmare a atitudinii față de muncă, acești tineri au fost etichetați iniţial ca anticapitaliști. Cu toate acestea, nu sunt; Generația Z își dorește totul și este dispusă să muncească din greu, dar pentru angajatorul potrivit. Mulți susțin că sunt pur și simplu o generație care răspunde mișcărilor sociale din vremea lor și care folosește învățămintele câștigate cu greu de lucrătorii în vârstă pentru a-și baza alegerile de carieră. Și unii cred că cei mai tineri oameni de pe piața muncii au potențialul de a aduce schimbări semnificative pe parcurs.
Tinerii generației Z „doar vor un salariu decent pentru munca lor și respectul necesar care să le permită să aibă o viață în afara locurilor de muncă”, sintetizează profesorul Kathleen Gerson, de la Universitatea New York.
Potrivit unui sondaj din 2022 al site-ului de muncă din SUA Career Builder, 77% dintre seniorii universitari care se pregătesc să intre pe piața muncii au spus că salariul este factorul numărul unu atunci când evaluează ofertele. Aceasta reprezintă o schimbare semnificativă a valorilor în comparație cu milenialii. Potrivit unui sondaj global din 2011 al rețelei de servicii profesionale PwC, aceștia au apreciat în primul rând progresul în carieră și dezvoltarea personală. „Este logic ca salariile să fie în atenție acum. Generația Z intră într-un peisaj economic foarte diferit de cel dinainte și cu factori de stres deosebit de acuți, mai ales că inflația în creștere depășește creșterea salariilor”, argumentează Susan Arthur, CEO al CareerBuilder.
Cu salariul și echilibrul dintre viața profesională și viața personală, generația Z vine și cu o altă caracteristică remarcabilă: ei sunt cei mai pasibili să renunțe dacă nu sunt mulțumiți la locul de muncă. Un studiu din 2021 al companiei de servicii financiare pentru consumatori Bankrate a constatat că 77% dintre tinerii intervievați erau în căutarea unui nou loc de muncă.
Modul în care funcționează un loc de muncă influențează, de asemenea, dacă lucrătorii mai tineri rămân sau pleacă. Generația Z și milenialii dețin multe dintre aceleași valori la locul de muncă, dar cei din urmă par mai dispuși să acționeze în conformitate cu ele. (redacția UZPR)
foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *