◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Donatorii danezi pentru opere caritabile mai mult promit decât efectuează plățile

Cercetătorii de la Universitatea din Copenhaga au analizat efectele presiunii sociale atunci când vine vorba de contribuții caritabile și, mai precis, la efectul angajamentului moral. Majoritatea danezilor din experimentul social de donație digitală au promis că vor plăti, dar nu au îndeplinit niciodată promisiunea. De fapt, 60% dintre persoanele care au promis că „plătesc mai târziu” nu au trimis nimic organizației de caritate.

Persoanele care primesc solicitări pentru donații au întotdeauna opțiunea de a spune categoric „nu” și de a încheia imediat întrebările. Cu toate acestea, majoritatea participanților la studiu au ales totuși să spună „da” sau să-și exprime interesul de a efectua o plată ulterioară, care nu a fost de fapt efectuată niciodată.

Unul dintre motivele pentru care majoritatea oamenilor din studiu au promis pe loc să plătească mai târziu – dar apoi au renunțat – este puterea presiunii sociale. Oamenii vor să spună „da” în persoană sau în față, ca un mijloc de a părea că fac ceea ce este corect sau moral. Autorii studiului sugerează, de asemenea, ca oamenii tind să facă astfel de promisiuni fără acoperire ulterioară pentru a evita să apară o situație negativă între ei și persoana care solicită o donație.

 „Acesta poate fi o modalitate de a ieși din situație cu o imagine pozitivă, păstrând în același timp flexibilitatea de a nu dona”, scriu autorii studiului în Journal of Economic Behavior & Organisation. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *