default-logo

Studiu global. Consumatorii de știri doresc mai multă informație despre religie în mass-media

Cel mai amplu studiu la nivel mondial privind credința și mass-media dezvăluie cererea mare a consumatorilor de știri pentru mai multe informații despre religie și credință.
Potrivit newswire.ca, există o dorință semnificativă în întreaga lume pentru mai multă acoperire mediatică a știrilor despre credință. Acest rezultat se „izbește” de realitatea că jurnaliștii și editorii admit că acoperirea acestui tip de subiecte este rareori încurajată în redacții.
Studiul surprinde opiniile a 9.000 de cetățeni ai lumii, precum și ale jurnaliștilor și editorilor din 18 țări, care acoperă principalele religii de pe planetă. Cercetarea a fost comandată de Faith and Media Initiative (FAMI) și realizată de compania globală de cercetare a pieței HarrisX.
Studiul reflectă sentimentul în rândul populației generale că acoperirea media poate perpetua stereotipurile legate de credință, mai degrabă decât să protejeze împotriva lor. De asemenea, prezintă unii dintre factorii despre care jurnaliștii și editorii cred că pot duce la stereotipuri religioase și de credință în acoperirea știrilor.
Studiul semnalează, de asemenea, recunoașterea universală în rândul jurnaliștilor și editorilor că acoperirea credinței și religiei necesită o resetare. Acesta surprinde perspective detaliate despre setul complex de factori care au creat status quo-ul actual, care afectează acoperirea editorială.
„Datele arată că credința și religia sunt un element de bază al identității personale la nivel global, 82% dintre respondenți considerându-se credincioși, religioși sau spirituali. Cu toate acestea, jurnaliștii cu care am vorbit cred că credința și acoperirea religioasă devin din ce în ce mai marginalizate din multe cause, de la economia redacției până la temerile de a greși. Cercetarea indică un deficit global clar în acoperirea, tratarea și calitatea înțelegerii credinței și religiei în mass-media moderne”, a declarat Dritan Nesho, CEO HarrisX.
Reperele cheie din studiu include nevoia unei mai bune reprezentări a credinței și religiei în mass-media, nevoia de conținut de înaltă calitate despre credință și religie (63%), reflectarea
unui set divers de perspective religioase în conținutul și reportajele media (53%), necesitatea unei acoperiri mai nuanțate a problemelor religioase complexe (56%), o mai mare varietate de purtători de cuvânt ai grupurilor și credințelor religioase care să fie prezenți în mass-media (peste 80%). (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*