◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

Degradarea învăţământului tradiţional românesc

Este o realitate. Învăţământul din România s-a degradat treptat după anul 1989. Se spune că am pășit încrezători spre o societate democratică. Ne prefacem că lucrurile încă merg, că încă mai e posibilă creșterea economică, dezvoltarea României și reducerea sărăciei. Aşa arată scenariul bine pus la punct.

Cu alte cuvinte, cam așa se definește societatea bolnavă în care trăim… Pardon – societatea capitalistă! Rând pe rând, au fost îngenuncheate diverse părți ale societății, iar acest lucru se va întâmpla în continuare, până când nu mai rămâne nimic de sacrificat. Școala din zilele noastre nu mai seamănă cu şcoala de odinioară. Spre deosebire de ziua de azi, înainte de 1989 copiii învăţau carte. Pȃnǎ ȋn anii ’70 s-au calificat prin școli mii de absolvenţi cu pregătire medie de specialitate, cu cunoștințe profesionale sau cu pregătire superioară. La facultate se intra foarte greu. Universităţi private nu erau. Existau numai instituţii de învăţământ superior de stat. Actualmente studentul nu mai e ce-a fost.

După 1989, a apărut o puzderie de facultăţi și numai de dragul banilor. Pe scurt, ai bani, ai parte de facultate! A apărut învăţământul particular la toate formele de învăţământ. Se tinde la eliminarea completă a lucrurilor care aparțin de stat… oare? Acest fapt a sporit numărul de studenţi, dar a redus egalitatea de şanse, crescând inegalităţile sociale, fiindcă tinerii săraci nu au posibilităţi să îşi plătească taxele. În urmă cu vreo 11 – 12 ani, la o instituţie publică din județul Prahova – aproape toţi funcţionarii deveniseră studenți. Aceste fabrici de diplome nu duc nicăieri și nu folosesc societăţii. Piața muncii este inundată cu zeci de mii de diplome îndoielnice. Spre regretul meu, este vorba despre o scădere masivă a calităţii învăţământului.
Pentru a ajunge o persoană folositoare societății, ţi se cere mai mult  decât li se cerea unor adolescenți din alte timpuri; perspectivele sunt mult mai dificile. Prin urmare, învăţământul superior din România se află într-o criză profundă, de sistem. Când se vor armoniza studiile universitare cu viaţa de zi cu zi, cu cerințele ei?

 

Florenţ Mocanu/UZPR

senior editor şi redactor şef al ziarului regional „Gazeta Munteniei”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *