default-logo

Redacțiile non-profit, soluție pentru deșerturile de știri

2022 a fost un an de hotar pentru știrile locale nonprofit. Numărul redacțiilor de acest tip din Statele Unite s-a dublat și au fost inițiate proiecte ambițioase, precum Capital B, The Baltimore Banner și Signal Cleveland, umplând goluri în piețele media. Acest progres ar trebui să fie încurajator, mai ales că modelul comercial tradițional de producere de știri continuă să se confrunte cu timpuri economice grele, consideră experții.

În orașele mari și comunitățile rurale deopotrivă lipsesc din ce în ce mai multe surse de știri de încredere. Conform cercetătorului Penny Abernathy, care a realizat raportul  The State of Local News, mai mult de o cincime dintre cetățenii de peste Ocean trăiesc în deșerturi de știri, cu acces foarte limitat la informațiile locale sau în comunități care sunt pe cale de a deveni deșerturi de știri. Studiile American Journalism Project au descoperit că chiar și în piețele care nu sunt considerate în mod obișnuit ca înregistrând penurie de știri există pierderi semnificative în resursele jurnalismului local. Un studiu de la Universitatea Duke, care analizează 100 de instituții media locale selectate aleatoriu din întreaga țară, a constatat că doar 17% dintre informațiile furnizate unei comunități erau „cu adevărat locale”.

Dar trendul se schimbă. Tot mai multe redacții nonprofit se deschid la nivel național, pentru a umple aceste lacune. „În 2023, nu numai că vom continua să vedem mai multe organizații de știri locale deschizând publicații, ci vor evolua și sustenabilitatea și scalabilitatea modelului nonprofit, pentru a ajunge la mai multe comunități care rămân neservite de știrile locale”, punctează Sarabeth Berman, CEO American Journalism Project.

Potrivit niemanlab.org, Abernathy și alți observatori ai domeniului – precum Nikki Usher în cartea News for the Rich, White, and Blue – sunt îngrijorați de faptul că știrile nonprofit nu se vor putea adresa piețelor rurale sau comunităților cu populație scăzută, care nu au știri locale adecvate, deoarece resursele filantropice tind să fie concentrate în mod covârșitor în centre de populație mai dense, mai urbane. În esență, întrebarea dacă știrile nonprofit se pot implica cu succes din ce în ce mai multe comunități defavorizate este una de sustenabilitate. Dar modele concrete și funcționale există: Beacon a început ca o organizație nonprofit de jurnalism de serviciu public care deservește zona metropolitană Kansas City și a putut să se extindă într-o rețea regională de știri cu un al doilea hub în Wichita, mulțumită parțial unui grant generos din partea Wichita Community Foundation., iar Spotlight PA, care a fost înființată în Harrisburg pentru a efectua rapoarte riguroase și de investigație asupra guvernului statului Pennsylvania și-a lansat primul birou regional de raportare în State College. „Modelul de rețea se bazează pe o infrastructură comună de afaceri și operațiuni pentru a permite indivizilor sau echipelor mici de jurnaliști să relateze în comunități deservite, care altfel s-ar lupta să susțină un canal de știri local. În plus, aceste rețele deschid și o bază regională mai largă de finanțatori pentru ca organizațiile de știri să se implice. Puterea rețelelor înseamnă o durabilitate operațională mai mare și o acoperire extinsă la tot mai multe comunități. Având în vedere amploarea problemei, este imperativ ca organizațiile locale de știri nonprofit să crească”, adaugă Berman. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Despre autor

Lasă un răspuns

*