◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

Generația Z, tot mai circumspectă în fața informațiilor de pe rețelele de socializare

O cercetare de anvergură a editorului The News Movement a pus în evidență faptul că reprezentanții Generației Z au învățat din valurile de știri false care năpădesc rețelele de socializare și în același timp să discearnă ce este adevărat și să nu mai fie dispuși să se lase manipulați. Potrivit pressgazette.co.uk, tot c ear avea de făcut editorii și jurnaliștii pentru a câștiga acest public ar fi să genereze conținut mai personalizat și mai atractiv.

Raportul este setul de concluzii al unui proiect de cercetare care s-a derulat pe parcursul a doi de doi ani privind ceea ce ar trebui să știe presa despre consumatorii cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani.bCercetarea reafirmă ideea deja larg înțeleasă că tinerii consumatori obțin o mare parte din știrile lor de pe rețelele sociale, dar, în același timp, clarifică și faptul că, în fond, Generația Z este mai puțin dispusă decât celelalte categorii de consumatori să aibă încredere în informațiile vehiculate pe aceste mediiPractic, documentul punctează faptul că 57% dintre respondenții din Generația Z au declarat că, pe de o parte, folosesc rețelele sociale ca una dintre cele mai comune surse de informații, dar pe de altă parte le consideră sursa cea mai puțin de încredere. Radioul a fost cel mai de încredere, urmat de știrile tipărite, podcasturi, internetul în general. „60% din eprezentanții Generțiai Z se îngrijorează că articolele scurte sau videoclipurile nu oferă povestea completă și peste 50% se arată mai susceptibili la dezinformări pe rețelele sociale”, se mai arată în raportul care a mai constatat că acești tineri au tendința tot mai pregnantă de a verifica ceea ce află pe rețelele de socializare, 60% declarând chiar că au dezvoltat anumite tehnici prin care detectează conținutul fals sau înșelător. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *