default-logo

„Oboseala” în fața știrilor și calea de urmat pentru presă

„Oboseala” în fața știrilor a ajuns și în mediul online, unde se părea, la un moment dat, că jurnalismul care a pierdut lupta pentru print ar putea prospera.  Veștile de pe platforme au fost sumbre în ultima vreme – concedieri în masă, departamente întregi desființate, redacții învinse de lipsa de apetit a publicului de a plăti abonamente, mai ales în timpuri de criză extinsă și prelungită. De la cotele enorme de audiență care se înregistau la un moment dat, presa pare în fața unui obstacol major. Dar, potrivit niemanlab.org, această situație poate deschide o nouă cale de urmat pentru jurnaliști.

„Consumatorii au devenit mai alfabetizați în vizualizarea datelor, oferind o integrare mult așteptată a unuia dintre cele mai diferențiate active ale jurnalismului.  Jurnalismul audio este înfloritor – găsește modalități noi și inovatoare de a implica ascultătorii. Videoclipul își atinge pasul ca mediu explicativ atât în formă scurtă, cât și în formă lungă. Eventuala moarte a cookie-ului prezintă o deschidere pentru editori de a-și revendica locul de drept ca modalitate prin care agenții de publicitate pot ajunge la publicul premium. În fiecare zi și în fiecare departament trebuie să ne concentrăm pe valoarea pe care o oferim utilizatorilor noștri. Trebuie să învățăm tot ce putem despre cine sunt ei și de ce au nevoie. Și apoi să oferim jurnalism care îi ajută să navigheze în lumea lor. Prin experiențe de produse care nu le să muncească prea mult pentru a înțelege ceea ce avem de spus. Le oferim aceste știri prin mijlocul ales de ei (e-mail, text, video) și le oferim experiențe care se încarcă rapid, elimină dezordinea și ajung direct la obiect”, punctează Julia Beizer, directorul digital al Bloomberg Media. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Despre autor

Lasă un răspuns

*