◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.03.2024

Europa reglementează activitatea giganților internetului

Deputații europeni au ajuns la un compromis cu privire la cele mai controversate aspecte ale regulamentului UE care va introduce obligații stricte pentru giganții internetului.

Digital Markets Act (DMA) este conceput pentru a reglementa gatekeepers, platforme online atât de mari, încât au un rol sistemic în economia internetului. Până acum, deputații europeni s-au luptat cu prevederile referitoare la domeniul de aplicare, achiziții și publicitate direcționată.

Propunerea urmează să fie votată în sesiunea plenară din luna decembrie.

Andreas Schwab, europarlamentarul creștin-democrat care conduce acest dosar, a pledat pentru un domeniu restrâns de doar patru sau cinci companii mari, Google, Amazon, Facebook, Apple și Microsoft (GAFAM), pentru a se concentra asupra celor mai influenți jucători.

În schimb, grupurile politice progresiste au făcut eforturi pentru un domeniu mai larg, având în vedere că ar putea apărea noi probleme în mediul digital, aflat în schimbare rapidă. Ca urmare, pragurile cantitative pentru companii au fost doar ușor crescute, până la 8 miliarde de euro ca cifră de afaceri și 80 de miliarde de euro capitalizare de piață.

Un alt punct controversat a fost propunerea de interzicere a publicității direcționate. Inițiativa a fost promovată de o coaliție interpartitică de deputați progresiști, care consideră că reclamele direcționate se bazează pe supravegherea invazivă a utilizatorilor în beneficiul câtorva companii.

Majoritatea europarlamentarilor liberali și conservatori au susținut că o interdicție totală ar fi disproporționată și ar dăuna întreprinderilor mici, care încearcă să ajungă la clienții lor prin mijloace digitale. Interdicția totală a fost introdusă în cele din urmă doar pentru minorii „cunoscuți”, exonerând platforma de responsabilitate în cazul în care un utilizator minte despre vârsta sa.

Giganții digitali ar putea fi amendați cu cel puțin 4% din cifra de afaceri anuală dacă nu respectă Legea piețelor digitale, scrie Euractiv Franța.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *