◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

De ce demisionează tinerii încă din primul an…

Marea Demisie nu este doar pentru lucrătorii obosiți de carierele lor. Un nou studiu dezvăluie că lucrătorii mai tineri au, de fapt, mai multe șanse să renunțe decât colegii lor mai în vârstă.

Într-un sondaj de 1.200 de angajați cu normă întreagă, comandat de Lever și realizat de Pollfish, doi din cinci spun că plănuiesc să rămână la locul de muncă actual doar un an sau mai puțin. Mai mult, 65% dintre respondenții generației Z plănuiesc să facă acest lucru.

Sondajul a constatat că cei mai mari factori de motivare care îi determină pe lucrători să rămână sunt salariul sau potențialele bonusuri (46%), planurile generoase de concediu plătit (21%) și oportunitățile de mobilitate internă (13%).

Schimbarea rolului în organizație

Chiar și printre angajații care aleg să rămână în companiile lor, mulți cred că trebuie să facă ceva diferit în cadrul organizației. Aproape jumătate din participanții la sondaj (41%) intenționează să solicite un tip de schimbare a rolului în 2022. Unul din trei susține că ar accepta chiar și o reducere de salariu doar pentru a schimba poziția.

Dacă nu au această oportunitate de a se reinventa, doi din trei angajați afirmă că vor începe să caute un alt loc de muncă. „Pe măsură ce intrăm în încă un an al Marii Demisii, raportul nostru a constatat că angajații cer câteva lucruri simple pentru a rămâne la companiile lor. În mare parte a pandemiei a fost un accent imens pe cultură și avantaje, dar pe măsură ce navigăm în normalul de astăzi, companiile ar trebui să se concentreze pe compensații competitive, planuri de lucru mai personalizate și PTO care pot oferi flexibilitatea necesară. Aceste axări vor defini angajatorii cu retenție maximă în 2022”, spune CEO-ul Lever, Nate Smith.

Lipsa comunicării

Cercetătorii au mai descoperit că mulți angajați renunță pentru că simt că nimeni la locul de muncă nu îi ajută să-și atingă obiectivele personale de carieră. Unul din cinci lucrători spune că nu simte că poate discuta deschis despre schimbarea departamentelor sau a rolurilor cu managerii. Acest număr include 37% dintre toți respondenții din generația Z. Alți 13% dintre toți angajații nici măcar nu știu cu cine ar trebui să discute acest subiect la locul de muncă.

În plus, unul din trei oameni cred că firma lor descurajează lucrătorii să-și schimbe rolurile în cadrul organizației. Dintre cei 67% dintre respondenți care plănuiesc să renunțe dacă nu pot schimba rolurile în acest an, mai multe femei se pregătesc să demisioneze din acest motiv decât bărbații (73% față de 63%).

Sondajul a mai dezvăluit că 52% dintre angajați s-ar gândi să se întoarcă la un fost angajator pentru beneficii mai bune (29%), oportunități de creștere (22%) sau șansa de perfecționare ori recalificare (16%).

Pentru angajații generației Z, munca înseamnă a avea un sentiment de scop – 42% ar prefera să aibă un loc de muncă în care simt un scop mai degrabă decât un loc de muncă care plătește mai mulți bani. Pe de altă parte, aproape jumătate dintre mileniali preferă salariul mai mare în detrimentul unui scop. (R.I.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *