◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

Google reacționează virulent la intenția Canadei de a face gigantul să plătească pentru știri

Google a răspuns la încercările Canadei de a face gigantul să plătească pentru știri, susținând că Legea privind știrile online a guvernului i-ar „strica” statului nord-american motorul de căutare.
Într-o postare pe blog, Sabrina Geremia, vicepreședintele și directorul general al Google Canada, a sugerat, de asemenea, că actul ar dăuna industriei de știri a națiunii. Ea contestă un criteriu de eligibilitate „extrem de larg” pentru editorii de știri, despre care ea spune că „ar putea crea un standard mai scăzut pentru jurnalism în Canada” și ar putea forța Google să plătească bani către „public care nu aderă la niciun standard jurnalistic, creând un regim care să permită celor care vând dezinformare să prospere și să profite”.
Legea știrilor online din Canada, asemenea Codului de negociere al știrilor din Australia, va încerca să forțeze Google și Meta/Facebook să negocieze contracte cash-for-content cu editorii de știri, notează Press Gazette.
Atât Google, cât și Meta s-au declarat ferm împotriva legislației Australiei înainte ca aceasta să fie transformată în lege. Google a amenințat că își va retrage serviciile din Australia, iar Meta a blocat conținutul de știri – precum și alte informații publice importante – de pe platformele sale timp de câteva zile. În cele din urmă, ambele companii au rămas în Australia și au semnat acorduri de conținut cu editori, despre care se crede că valorează peste 200 de milioane de dolari australieni pe an.
Actul mult așteptat la Ottawa a fost dezvăluit la începutul lunii aprilie. După cum a raportat Press Gazette, vicepreședintele Google pentru știri, Richard Gingras, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la lege, descriind-o drept „tipul de reglementare care încalcă internetul”.
Răspunzând blogului Google, Paul Deegan, directorul executiv al News Media Canada, a declarat: „Sugestia că această legislație ar sparge internetul este complet ridicolă. Ajunge cu direcția greșită, este timpul ca parlamentarii să adopte o legislație care va face condițiile de joc echitabile, permițând mai multor editori canadieni să negocieze acorduri de licențiere a conținutului cu platformele”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *