default-logo

Cea mai mare companie de internet din Rusia și-a vândut aplicaţia de ştiri unor „prieteni” ai Kremlinului

Suprimarea timp de ani de către Moscova a mass-media independente s-a intensificat brusc după ce Rusia a trimis militari în Ucraina, la 24 februarie, adoptând apoi o lege ce interzice ceea ce ea numeşte „informaţii false” despre forţele armate ruse şi anulând capacitatea multor organizaţii de a relata liber. În acest climat tot mai restrictiv, numeroase organisme media și-au încetat activitatea și mulți jurnalişti ruși au luat calea exilului. Iar pentru cei rămași, lanțul opresiunii este tot mai strâns. Potrivit EURACTIV, Yandex, cea mai mare companie de internet din Rusia, a anunţat că a fost de acord să-şi vândă aplicaţia de ştiri şi pagina de pornire yandex.ru, către rivalul controlat de stat VK, o mişcare ce va limita şi mai mult accesul ruşilor la media independente.
Întreaga tranzacţie – prin care Yandex va achiziţiona 100% din serviciul de livrare mâncare la domiciliu Delivery Club – marchează o schimbare semnificativă în peisajul internetului din Rusia, cu Yandex trecând efectiv supravegherea distribuirii conţinutului online către un actor „prietenos” cu Kremlinul, relatează Reuters. „Boardul şi conducerea Yandex au ajuns la concluzia că interesele părţilor companiei (…) sunt cel mai bine servite prin continuarea ieşirii strategice din afacerile media şi trecerea la concentrarea pe alte tehnologii şi servicii”, a precizat Yandex, într-un comunicat.
Numit adesea „Google al Rusiei”, Yandex s-a conformat în ultimii ani cererilor Moscovei şi ameninţărilor că va fi amendat în legătură cu articolele publicaţiilor care pot apărea pe agregatorul său de ştiri. Yandex restricţionează accesul la site-uri, multe dintre ele media independente, care au fost interzise de autoritatea de reglementare a comunicaţiilor Roskomnadzor, în timp ce a început să avertizeze utilizatorii ruşi care caută ştiri despre evenimentele din Ucraina asupra informaţiilor „nesigure” online.
Un fost şef al Yandex News, Lev Gerşenzon, a descris brandul ca pe un element cheie în ascunderea informaţiilor despre conflictul din Ucraina. (redacția UZPR)
Foto: Wikipedia

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*