default-logo

Documentarul „Slow News” sau de ce jurnalismul ar trebui să dea cantitatea pe aprofundare

Documentarul „Slow News” aprofundează tendințele tulburătoare ale erei digitale și felul în care au erodat jurnalismul de calitate și încrederea publicului în el – clickbait, dezinformare, urmărirea publicului și producerea de conținut rapid, dar predispus la erori.

Mark Thompson, fostul președinte și CEO al The New York Times, apare în „Slow News” și vorbește despre capcanele publicității digitale: „Prețul publicității digitale este controlat de Facebook și Google, jucători foarte mari, și este foarte greu să fii distinctiv, să faci ceva diferit. Iar pericolul pentru un editor care își bazează modelul în întregime pe publicitatea digitală, în special pe publicitatea digitală de rezervă, este să ajungi să faci lucruri pentru care nu merită să plătești și care sunt la fel ca ale celorlalți”.

Realizatorii filmului demonstrează deteriorarea culegerii de știri – un fost redactor-șef, Puliafito, își amintește cum a fost însărcinat cu editarea a peste 400 de articole pe zi pentru un post de știri italian – o cifră imposibilă chiar și pentru cei mai ageri. El a vorbit, de asemenea, despre modul în care a devenit obsedat de urmărirea numerelor și, prin urmare, s-a concentrat mai puțin pe responsabilitatea sa principal, aceea de a îndruma reporterii și de a le edita munca. La același post de știri din Milano, jurnaliştii au fost adesea însărcinați să scrie până la 15 articole într-o singură zi despre subiecte disparate. Atât de mult conținut, încât până la sfârșitul zilei, potrivit unui raport, un reporter putea uita cu ușurință despre ce scrisese chiar în acea dimineață. „Așteptarea ca reporterii și editorii să mențină acel ritm și să producă lucrări solide este absurdă. Jurnaliștii nu numai că ar trebui să își poată aminti ceea ce au scris într-o singură zi, dar ar trebui, de asemenea, să fie familiarizați cu munca lor și să poată explica de ce contează. Mai presus de toate, ei ar trebui să fie capabili să-l apere atunci când este examinat sau contestat”, notează editorandpublisher.com.

Dr. Peter Laufer este intervievat de un jurnalist italian în filmul „Slow News”. El explică că acest concept de știri lente este destul de simplu: este vorba despre a produce jurnalism fundamental bun, indiferent de platform: „Ritmul în care sunt livrate știrile astăzi nu este doar un câmp minat de navigat pentru jurnaliști și editori; poate fi o răspundere și pentru editorii de știri”. Laufer a sugerat că editorii care țin cont de știri ar trebui, de asemenea, să-și arate îngrijorarea pentru acuratețe, deoarece raportarea incorectă poate deschide ușa acuzațiilor de calomnie.

Filmul prezintă câteva modalități simple de a încorpora știrile lente în cultura redacției:

preferați narațiunile de lungă durată atunci când acesta este cel mai bun mod de a spune povestea corect și complet; limitați numărul zilnic de articole ale redacției; acordați o valoare ridicată veniturilor generate de abonați; gândiți-vă la clickuri ca la cascade – nu mergeți după ele.

Nu cade doar pe umerii mass-media să efectueze schimbarea culturală. Laufer pune, de asemenea, o parte din responsabilitate pe seama publicului, sugerând că toți trebuie să luăm pauze de la dispozitivele noastre digitale și să ne revoltăm împotriva algoritmilor care devalorizează jurnalismul. (redacțiaUZPR)

Foto: pixabay.com

Despre autor

Lasă un răspuns

*