◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.03.2024

Raport. Monaco, slab „echipat” pentru combaterea spălării banilor

Un raport al Consiliului Europei evidențiază vulnerabilități-cheie în măsurile statului Monaco împotriva spălării banilor și riscurile ar urma să fie supuse unui control intens de către grupul Financial Action Task Force (FATF). Raportul insistă că Monaco se confruntă cu riscuri semnificative de spălare a banilor, în principal din cauza „activităților financiare orientate spre internațional” care sunt oferite – iar Principatul este o „țintă principală” pentru fluxurile financiare transfrontaliere ilicite.

În cele mai multe cazuri, fraudele sunt comise în străinătate, în timp ce veniturile din infracțiune sunt spălate în Monaco, se arată în raport. Analizele de risc, cooperarea internațională și caracterul disuasiv al sancțiunilor nu sunt complet adecvate pentru a face față riscurilor de fraudă și corupție. Potrivit EURACTIV, raportul susține că eficacitatea sistemului de combatere a spălării banilor (AML) este „inegală” și nu toate riscurile au fost luate în considerare în mod eficient. Acest lucru este valabil mai ales în ceea ce privește spălarea veniturilor provenite din frauda fiscală pe venit comisă în străinătate: evaziunea fiscală pe venit nu este incriminată în Monaco și nu a fost întreprinsă o analiză serioasă a riscurilor. „Îmbunătățiri semnificative” sunt, de asemenea, necesare în activitățile de supraveghere ale instituțiilor financiare și ale întreprinderilor nefinanciare ale Monaco, cum ar fi agenții imobiliari, dealerii de proprietăți și serviciile bancare private – care se confruntă cu puține sau deloc reglementări oficiale, dar prin care pot tranzita încărcături mari de bani.

Potrivit raportului, aceste sectoare de afaceri reprezintă profiluri de fraudă financiară cu risc ridicat, deși nu a fost implementat un sistem adecvat în perioada de evaluare, care a durat până în martie 2022.

Țara urmează să intre într-o fază de observare de un an după ce raportul va ajunge în plenul FATF, pe 20 februarie. În cazul în care reformele structurale nu se vor implementa, urmează ca țara să intre pe o „listă gri” publică, de unde micul stt a fost eliminat în 2009.

Raportul este rezultatul unei evaluări din partea Comitetului de experți al Consiliului Europei pentru evaluarea măsurilor de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului (MONEYVAL), care evaluează conformitatea membrilor Consiliului cu standardele internaționale și face sugestii de politici bazate pe cele 40 de recomandări ale FATF.

Guvernul monegasc a declarat pentru EURACTIV că „a aderat pe deplin la recomandările de politică ale raportului” și este hotărât să le implementeze rapid. (redacția UZPR)

Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *