default-logo

Falia dintre jurnaliști și publicul american, o realitate confirmată

Potrivit rezultatelor unui nou sondaj aprofundat al Pew Research Center, decuplarea jurnaliștilor americani de public este în multe cazuri o realitate.
Pe de o parte, 65% dintre cei aproape 12.000 de jurnalişti chestionaţi spun că mass-media fac o treabă solidă „acoperind cele mai importante poveşti ale zilei” şi raportând ştirile cu acurateţe. Dar pe de altă parte, o majoritate a publicului american are o viziune opusă – doar 35 la sută declară la fel. Acesta este un decalaj de percepție de 30 de puncte, scrie The Hill.
Când au fost întrebați dacă jurnaliștii au rezultate bune atunci când „servesc ca supraveghetori ai liderilor aleși”, 52% dintre jurnaliști au fost de acord. Dar numărul a scăzut brusc din nou când publicul larg a fost întrebat, mai puțin de trei respondenți din zece fiind de acord cu evaluarea.
La întrebarea dacă jurnaliștii gestionează și corectează dezinformarea în mod constant, 43% dintre cei din industrie au spus da, în timp ce doar 25% din publicul larg a fost de acord.
Aproape jumătate (46%) dintre jurnaliști au spus că se simt conectați cu cititorii și telespectatorii lor, în timp ce doar un sfert din public spune că se simt conectat la instituțiile media de la care primesc știrile.
Ziaristul veteran Bob Schieffer a abordat acest subiect, explicând cât de izolați au devenit jurnaliştii. „În 2004, un reporter din opt locuia la New York, Washington sau Los Angeles. Acest număr este acum redus la unul din cinci care locuiește în acele trei locuri. Deși nicio soluție nu pare evidentă, există un acord general în întreaga industrie că, dacă ziarele locale dispar și o entitate nu se ridică să facă ceea ce ne-am aștepta de la ele – adică să fie cu ochii pe administrația locală – vom experimenta corupție la niveluri pe care nu le-am văzut niciodată”, notează Schieffer în cartea sa „Overload: Finding the Truth in Today’s Deluge of News”.
Din 2004, aproximativ 1.800 de ziare s-au închis din cauza prăbușirii reclamelor tipărite și cititorii s-au orientat către un consum online mai convenabil. Mai puțini reporteri și editori au dus la mai puțină încredere, pe măsură ce colectarea de știri devine din ce în ce mai limitată la două sau trei orașe.
În general, potrivit Pew, doar 29% dintre adulții din SUA spun că au cel puțin o cantitate suficientă de încredere în informațiile pe care le primesc. În 1976, în era post-Watergate, încrederea în mass-media era de 72% – sau cu 43 de puncte mai mare. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*