default-logo

Cine umple golul lăsat de jurnalismul local…

Permanent apar rapoarte despre reduceri de personal sau închideri de redacții locale; jurnalişti, inclusiv unii editori executivi, au fost disponibilizaţi în New Jersey, Georgia, Massachusetts, Indiana şi în peste 20 de state. Cel mai longeviv jurnalist de știri din Columbus Dispatch a spus că slujba lui a fost eliminată după 31 de ani. Cea mai recentă rundă de reduceri de personal a reflectat cât de puțin mai rămâne de tăiat; redacțiile care fuseseră deja reduse la patru persoane au fost reduse la două sau, în unele cazuri, la niciuna. Este în contrast puternic cu start-up-urile de știri digitale, cum ar fi Axios, o companie veche de cinci ani, orientată spre buletine informative, sau de Politico. În mod clar, există încă o mulțime de bani și energie care sunt direcționate către proiecte media, doar către un tip foarte specific de presă Între timp, infrastructura regională și locală preexistentă se scurge, relatează vanityfair.com.
În ultimii câțiva ani, „Axios Local” a construit filiale mici – în principal echipe de raportare de două sau trei persoane – în diferite zone metropolitane ale SUA pentru a produce un buletin informativ zilnic specific zonei. Produsul, o combinație de raportare originală și agregare de la magazinele locale, este acum în 24 de orașe, inclusiv Atlanta, Denver și Chicago. Cererea de anunțuri este acolo, la fel și implicarea, potrivit CEO-ului Axios, Jim VandeHei: „Semnalele timpurii sunt bune, dar nu vă înșelați: presa locală este este ceva greu. Nimeni nu a rezolvat asta în era internetului. Nici o singură entitate media nu a fost capabilă să demonstreze un model viabil care ar putea fi replicat în alte orașe de la crearea internetului”.
În timp ce modelul de afaceri al Axios Local a fost comparat cu City Cast, o rețea de podcasturi și buletine informative locale zilnice, inițiate de fostul CEO Atlas Obscura și editor Slate David Plotz – ambele companii s-au lansat mici, în orașe în care există deja un ecosistem de știri robust – City Cast trebuie să „începe de la zero de fiecare dată când mergem într-un oraș nou pentru a găsi fiecare ascultător și a găsi fiecare cititor de buletine de știri”, spune Plotz. Această realitate a creat un produs fundamental diferit de ceea ce oferă ziarele locale, punctează Dan Kennedy, profesor de jurnalism la Universitatea Northeastern și critic media, care a petrecut ultimii zeci de ani studiind traiectoria știrilor locale. „Buletinul informativ Axios cu siguranță nu vă va spune ce se întâmplă în consiliul orașului din Medford sau în comitetul școlii din Waltham și nu se va ocupa de vreunul dintre deșerturile reale de știri pe care le avem în acest stat”. „Un punct frecvent de scepticism este cât de eficient o echipă de doi sau trei oameni poate acoperi o metropolă – sau dacă intenționează să o facă.
Justin Price, care lucrează ca reporter de date în echipa de investigații din Arizona Republic, spune că ziarul său și-a pierdut în ultimii ani angajații în fața diferitelor start-up-uri locale de știri din Phoenix, de la Axios Local la Votebeat la Courier Newsroom. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*