default-logo

Google se implică în combaterea dezinformării și știrilor false despre refugiații ucraineni

Google Jigsaw va lansa în curând o campanie pentru a combate dezinformarea în Polonia, Slovacia și Republica Cehă despre refugiații ucraineni, pe baza cercetărilor efectuate de psihologi de la două universități britanice. În colaborare cu Jigsaw, specialiștii de la Cambridge și Bristol au produs clipuri de 90 de secunde concepute pentru a „inocula” oamenii împotriva conținutului dăunător de pe rețelele sociale, transmite EURACTIV.
Clipurile, care vor rula în spațiile publicitare de pe YouTube-ul Google și, de asemenea, pe alte platforme, precum Twitter, TikTok și Facebook, au scopul de a ajuta oamenii să identifice manipularea emoțională într-un titlu de știri. „Dacă le spui oamenilor ce este adevărat și fals, mulți oameni vor contesta… dar ceea ce poți prezice sunt tehnicile care vor fi folosite în răspândirea dezinformării, cum ar fi în cazul crizei din Ucraina”, explică Jon Roozenbeek, autorul principal al unui raport despre cercetarea din spatele campaniei, într-un interviu.
Campania este concepută pentru a construi rezistența la narațiunile anti-refugiați, în parteneriat cu organizații locale non-guvernamentale, verificatori de fapte, cadre universitare și experți în dezinformare.
Răspândirea informațiilor înșelătoare și false în Statele Unite și Europa prin intermediul rețelelor de socializare a determinat diverse guverne să facă demersuri pentru noi legi care să stopeze campaniile de dezinformare. „Ne gândim la asta ca la un experiment pilot, așa că nu există absolut niciun motiv pentru care această abordare să nu poată fi extinsă la alte țări”, a declarat Beth Goldberg, șeful de cercetare al Jigsaw, într-un interviu.
Campania Google se va desfășura timp de o lună. (redacția UZPR)
Foto: Wikipedia

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*