default-logo

Brandurile media fac zeci de milioane de dolari din vânzarea de NFT-uri

Editorii de știri analizați de Press Gazette au vândut jetoane nefungibile (NFT) în valoare de aproape 12 milioane de dolari din martie 2021.
Un NFT este un certificat de proprietate asociat cu un obiect digital, de exemplu o imagine sau un videoclip. NFT-urile diferă de certificatele convenționale deoarece, la fel ca criptomonedele precum Bitcoin, proprietatea lor este înregistrată într-un blockchain – un registru public, digital, care este efectiv imposibil de falsificat sau manipulat. NFT-urile sunt de obicei achiziționate folosind criptomonede.
De pildă, TIME a realizat venituri de circa 10 milioane de dolari. Revista a anunțat că, în ultimele nouă luni, a făcut „mai mult de opt cifre venit”. Utilizarea de către companie a NFT-urilor a început cu o licitație în martie 2021 pentru trei simboluri de coperți frontale, două dintre ele istorice și unul replicat special pentru ocazie. AdWeek a raportat că prima incursiune a adus companiei echivalentul a 435.000 de dolari. De atunci, editorul a înființat o vitrină pentru NFT-uri cu marca Time pe site-ul de piață de simboluri Opensea. Press Gazette a raportat că un canal Discord care urmărește vânzările NFT ale Time a înregistrat 100 de vânzări în patru zile.
The New York Times a realizat 560.000 de dolari, scrie Press Gazette. Editorialistul Kevin Roose a licitat un NFT al uneia dintre propriile sale rubrici, intitulat „Cumpărați această coloană pe blockchain!”, în martie 2021. Prețul a urcat până la 350 Ethereum – aproximativ 560.000 de dolari. The Economist a câștigat 422.000 de dolari. Publicația a vândut un NFT al unei coperți care ilustra finanțarea descentralizată cu o imagine a personajului Alice în Țara Minunilor. S-a vândut cu 99,9 Ethereum, echivalentul a 420.000 de dolari. The Economist va primi 10% din orice vânzări viitoare ale lucrării. Forbes se află pe listă, cu 408.000 de dolari. Brandul susține că a fost primul editor care a transformat o copertă într-un NFT, scoțând la licitație un jeton „Merchants of the Metaverse”, care îi înfățișează pe gemenii antreprenori Winklevoss, pentru 333.333 de dolari. Aceste încasări au fost donate Comitetului pentru Protecția Jurnaliștilor și International Women’s Media Foundation. De atunci, editorul s-a întors în domeniu cu o întreprindere intitulată „Colecția miliardarelor virtuale”. Colecția este formată din 100 de „miliardari virtuali”, fiecare cu „un portofoliu teoretic enorm și o valoare netă virtuală bazată pe prețurile în direct la Bursa de Valori din New York”. O listă de miliardari virtuali Forbes NFT va oferi o clasare zilnică a modului în care se descurcă finanțele mogulilor fictivi. Și CNN a realizat 329.700 de dolari. Proiectul NFT al CNN, „Vault”, vinde scurte filme video și imagini asociate cu acoperirea de către radiodifuzor a evenimentelor istorice. La fel ca Time, unele dintre NFT-urile CNN sunt opere de artă legate de acoperirea CNN, cele mai scumpe articole fiind clipuri video de 500 de dolari ale momentului în care CNN a prognozat câștigurile diferitelor președinți.
Potrivit clasamentului întocmit de Press Gazette, pe care mai figurează, printre alții, și News UK sau Associated Press, și mass-media ucrainene au intrat în acest „joc”, cu câștiguri mai modeste – 3.499 de dolari. Trei instituții de presă ucrainene – Ukrainska Pravda, Novoye Vremya și radiodifuzorul ONG Hromadske – au colaborat cu platforma NFT Vault (fără legătură cu compania CNN) pentru o strângere de fonduri pentru a vinde „chei” NFT care ar permite accesul la conținut exclusiv de la editori.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*