◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.03.2024

Decupaje din cotidian

Să facem ca Papa?
Ne obișnuim cu o media televizată tot mai diversă și mai…colorată. În iureșul concurenței, televiziunile devin tot mai agresive asupra telespectatorului. În lipsa unei educații a telespectatorului în ce privește alegerea emisiunilor televizate, șansele pentru o evoluție culturală și socială a privitorilor la televizor sunt foarte mici. Dimpotrivă, ei devin victime ale manipulărilor, cu consecințe nefaste asupra comportamentului și personalității lor. Copiii și tinerii, dar nu numai ei, preiau modele toxice, care îi orientează către alegerea nonvalorii. Senzaționalul ieftin, sexul, șocantul, kitsch-ul și agresivitatea pun stăpânire pe mersul societății. Specialiștii atrag atenția asupra privirii fără discernământ a emisiunilor televizate. Alegerea neinspirată a emisiunilor televizate influențează negativ comportamentul și relaționarea cu membrii societății, stilul de viață, puterea de a selecta și a ierarhiza valorile, formarea personalității. În lipsa unei legislații care să scoată de pe sticlă emisiunile toxice, avem o singură șansă de a nu cădea în capcana efectului negativ al televizorului asupra generațiilor tinere: educația. Un telespectator educat, în timp, va genera și o media televizată de calitate. Benefic ar fi și un cod etic al celor care propagă informații prin intermediul televiziunii.
Agențiile de presă au transmis o declarație șocantă de la Vatican: Papa Francisc a declarat că nu s-a mai uitat la televizor de un sfert de veac! Trăim într-o lume, iată, în care șochează până și Papa! Luați, însă, șocul Papei ca pe o tragere de urechi…Ca pe o învățătură. În interviul pe care l-a dat cotidianului argentinian ”La Voz Del Pueblo”, Papa Francisc a declarat și de ce nu s-a mai uitat la televizor: ”Este o promisiune pe care i-am făcut-o Fecioarei din Carmel, în noaptea de 15 iulie 1990.” Întrebat despre motivele care l-au determinat să facă această promisiune, a răspuns: ”Mi-am spus că nu este pentru mine”. Totuși, de unde își ia Papa informațiile? Ignoră total presa? Nu. Citește zilnic presa scrisă, ziarul ”La Republica”. Cum este un microbist al sportului-rege, Garda Elvețiană are misiunea de a-l informa asupra rezultatelor din fotbal. La vârsta înaintată, simpaticul Papa Francisc regretă că nu duce viața omului de rând: de când a fost ales Papă, îi lipsește mersul la pizzerie. I se duce pizza la Vatican, însă ”nu este același lucru. Ideea este să mergi acolo”-a răspuns cuceritor Papa. Papa Francisc este născut Jorge Mario Bergoglio, la 17 decembrie 1936, în Buenos Aires, Argentina, și este al 266-lea episcop al Romei și Papă al Bisericii Catolice, ales la 13 martie 2013, de către conclavul cardinalilor. Este primul Papă de pe continentul american.
Întorcându-ne la pericolul de pe sticlă, parafrazând o vorbă românească (”Nu face ce face popa, fă ce zice popa”), să ne întrebăm la final de însemnare: să facem ce face și ce zice Papa Francisc?

Alec PORTASE / UZPR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *