◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Metavers creează o nouă formă de jurnalism

În prezent, cu toții interacționăm cu prietenii și familia prin aplicații, rețele sociale, mesaje text, apeluri video sau conferințe. Facebook vrea să ducă această interacțiune la un alt nivel, investește timp și bani în realitatea virtuală pentru a face interacțiunea noastră socială mai captivantă și mai realist, într-un cuvânt propune un metavers, iar competitorii Microsoft și Decentraland își construiesc și metavers-urileproprii.
Cum va afecta metavers jurnalismul? Care va fi impactul relatării într-o lume virtual pentru o profesie care este atât de ancorată în realitate? Răspunsul este evident – în același mod în care dezvoltarea World Wide Web a influențat domeniul, care și-a schimbat întotdeauna forma în funcție de noile inovații și dezvoltare în tehnologie, notează wionews.com.
Anterior, televiziunea, radioul și ziarele erau singurele moduri de a practica jurnalismul, dar asta s-a schimbat major – Jurnalismul se face acum și prin media digitale și s-a adaptat în funcție de dezvoltarea site-urilor de social media precum YouTube, Twitter, Facebook etc.
Așadar, în viitorul apropiat, oamenii ar putea urmări reportaje realizate de jurnaliști prin căștile de realitate virtuală și experimentând totul ca și cum ar fi de fapt prezenți la fața locului.
Branduri mari de știri, precum New York Times și The Guardian, folosesc realitatea virtuală (VR), videoclipuri la 360° și realitatea augmentată pentru a face conținutul mai captivant pentru public și pentru a genera empatie. Pe fondul scăderii vânzărilor variantelor tipărite, aceste companii de știri folosesc jurnalismul imersiv pentru a atrage noi audiențe și pentru a-și consolida relația cu cititorii existenți. Jurnalismul imersiv permite unui individ să obțină experiență la persoana întâi a situațiilor descrise în știri sau documentare și creează un sentiment de prezență efectivă, prin utilizarea tehnologiilor 3D. Pe scurt, duce publicul în mjlocul evenimentului relatat.
Devine clar că metavers a început deja să aibă impact său asupra jurnalismului, care este pe cale să evolueze într-o nouă formă. (Roxana Istudor / UZPR)
Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *