default-logo

Euronews Serbia „își menține politica editorială”, chiar dacă noul patronat este apropiat de premierul maghiar Viktor Orban

Editorul Euronews Serbia, Bojan Brkic, a anunțat că nu va exista „nicio schimbare în politica editorială” după achiziționarea Euronews de către o firmă portugheză cu legături cu premierul ungar Viktor Orban.

Achiziționarea Euronews a stârnit suspiciuni că ar putea afecta politica editorială a publicației, având în vedere poziția ostilă a premierului ungar față de instituțiile media critice din propria sa țară. „Politica editorială a Euronews Serbia s-ar putea, teoretic, să se schimbe doar dacă politica editorială a Euronews din Lyon sediul se va schimba. Și asta nu se va întâmpla. Săptămâna trecută am fost la Lyon și am primit noi asigurări, deși nici nu aveam nevoie de ele, că nu va exista nicio schimbare în politica editorial. O astfel de schimbare nu s-a întâmplat de 30 de ani, de când există Euronews, cu toate schimbările de proprietari. Imparțialitatea, obiectivitatea și prezentarea tuturor opiniilor rămân principii editoriale”, a declarat Brkic, citat de „Balkan Insight”.

Recent, Euronews a anunțat că firma portugheză de investiții Alpac Capital, al cărei director executiv, Pedro Vargas David, este fiul consilierului lui Orban, Mario David, va cumpăra 88% din acțiuni de la magnatul egiptean Naguib Sawiris. David este un politician portughez de dreapta, fost europarlamentar și în prezent consilier al lui Orban. În aprilie 2016, Orban a fost citat că l-a numit „prieten adevărat” și l-a decorat pentru „sprijinirea intereselor maghiare”.

Firma care a cumpărat Euronews are un birou la Budapesta și a primit capital de la mari companii maghiare, unele legate de Orban și partidul său de guvernământ Fidesz.

După achiziția majoritară a Euronews de către Alpac Capital, restul de 12% este în continuare deținut de un consorțiu de companii publice de televiziune și autorități locale din UE. Institutul media paneuropean este de mulți ani subvenționat de Comisia Europeană.

Acordul Euronews Serbia cu o companie deținută majoritar de stat a determinat experții mass-media să pună la îndoială legalitatea acesteia și motivele din spatele mișcării.

Sub conducerea Partidului Progresist Sârb condus de președintele Aleksandar Vucic, Serbia a coborât constant în clasamentele pentru libertatea presei.

.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*