default-logo

Media de stat chineze împrăștie propaganda Kremlinului pe… Facebook

Facebook nu a reușit să împiedice instituțiile media de stat deținute de China să posteze „dezinformare clară, conspirații și propagandă” despre invazia Ucrainei pe platforma sa, a constatat un nou raport.
Cercetarea organizației non-profit Centrul pentru combaterea urii digitale (CCDH) a descoperit postări care conțin dezinformări „extreme” legate de Ucraina pe paginile de Facebook ale CGTN, Global Times, Xinhua News și T-House, posturi pe care Facebook le-a etichetat anterior drept media controlate. Cele patru numără 283 milioane de urmăritori.
Analiza proprie a Press Gazette a știrilor false referitoare la războiul din Ucraina a constatat că aproape două treimi din peste 600 de cazuri unice de afirmații false sau înșelătoare enumerate în baza de date #UkraineFacts a Rețelei Internaționale de verificare a faptelor au fost răspândite pe Facebook, mai mult decât pe orice alt canal. Multe dintre afirmațiile inflamatorii din postările descoperite de cercetătorii CCDH au fost găsite pe pagina T-House, un site care își propune să-și stabilească „propria cale pentru a vă aduce o nouă perspectivă asupra lumii de astăzi și a dezvălui o China pe care nu ați mai văzut-o niciodată”.
Deși Meta a anunțat că va înăspri propaganda de stat rusă, interzicând instituțiilor mass-media de stat ruse să vândă reclame pe platformele sale, s-a făcut puțin pentru a împiedica mass-media din țările prietenoase cu Rusia să cumpere reclame care ajută la promovarea unei linii pro-Kremlin pe Facebook.
O investigație din 2021 realizată de Press Gazette a dezvăluit modul în care Facebook a luat în trecut bani din China pentru a promova propaganda – în acel caz, permițând presei de stat chineze să plaseze reclame care să minimizeze situația musulmanilor uiguri. „Mass-media de stat chineze sunt departe de a fi voci neutre în acest conflict. Aceasta este o campanie concertată și coordonată pentru a promova narațiunea falsă că acest conflict a fost instigat de altcineva decât Vladimir Putin. Este esențial – de dragul unei discuții publice deschise și informate – ca publicul să aibă acces la informații despre reclamele plătite legate de afaceri curente, alegeri și politică. Am descoperit că Meta a căutat să-și ascundă lăcomia și complicitatea prin limitarea controlului prin Biblioteca lor de anunțuri”, explică directorul executiv al CCDH, Iman Ahmed.
Un purtător de cuvânt de la Meta a declarat pentru Press Gazette că raportul este „iresponsabil” și că afirmațiile sunt „înșelătoare”, notează pressgazette.co.uk.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.