default-logo

Ce urmează pentru industria știrilor?

Jurnalismul bun nu este ieftin. Dar de unde vin banii pentru a-l produce dacă cititorii nu sunt întotdeauna dispuși să plătească pentru știri, iar alte surse de venituri, cum ar fi publicitatea digital, sunt instabile?
Reprezentanți ai The Financial Times, The Wire și eldiario.es au împărtășit provocările pe care le au redacțiile lor atunci când vine vorba de a se asigura că jurnalismul bun este bine finanțat.
La Festivalul Internațional de Jurnalism de la Perugia, trei reprezentanți ai unor branduri lideri media au vorbit despre ce urmează pentru industria știrilor, scrie journalism.co.uk.
În ultimele câteva luni, Financial Times (FT) și-a atins obiectivul de lungă durată de a avea un milion de abonați digitali și a lansat, de asemenea, o nouă aplicație, FT Edit, care oferă o rețea a știrilor zilei la o fracțiune din prețul unui abonament standard. „Dobândirea de noi abonați este ușoară în comparație cu păstrarea lor. Este întotdeauna important să vă repopulați publicul, dar ceea ce face cu adevărat diferența pentru rezultatul final sunt oamenii care își mențin abonamentele”, spune Renée Kaplan, șefa de dezvoltare editorială digitală la FT. Publicația încearcă să schimbe modul în care este perceput de o mulțime mult mai largă – și-a actualizat deja conținutul cu o acoperire sporită a stilului de viață, problemelor climatice, finanțe personale și multe altele – și, făcând acest lucru, începe să creeze o relație cu consumatorii de știri. „Există o mulțime de moduri de a face bani. Câte dintre acestea au sens pentru publicul tău?” punctează Kaplan
The Wire a fost înființată în 2015 ca o organizație de știri non-profit, care are prioritate digitală în India, publicând în principal în engleză, dar și în alte trei limbi. Fondatorul și editorul Siddharth Varadarajan a reflectat asupra dificultăților pentru o operațiune de știri bazată pe donații din India de a avea orice fel de predictibilitate a fluxului de numerar. A atins un anumit nivel de confort prin donațiile cititorilor, care acoperă 60-65 la sută din bugetul său lunar, dar există întotdeauna dificultăți înainte. Legea indiană, de exemplu, nu permite organizațiilor nonprofit să acceseze finanțare din străinătate. Organizațiile nonprofit sunt scutite de impozite în India, dar acest lucru impune un plafon de 20% din veniturile sale nete provenind din surse comerciale. Veniturile cititorilor par să fie principala sursă de venit cu posibilități de creștere.
The Wire are un canal YouTube de succes cu aproximativ 3,69 milioane de abonați, există posibilitatea de a crește, dar asta necesită mai multe resurse umane. Acest lucru necesită finanțare, care trebuie să provină în mare parte de la noi cititori. „Plătește pentru jurnalismul tău, dar ce fel de jurnalism este? Totul are un preț”, spune Varadarajan. Planul The Wire este de a crea mai multe puncte de contact cu cititorii, fie prin povești, fie prin evenimente.
În Spania, ziarul digital eldiario.es are peste 60.000 de abonați plătitori și un milion de cititori pe zi, aproximativ 50% din venituri provenind de la publicul plătitor. Ceea ce a făcut să meargă brandul, potrivit CEO Rosalia Lloretl, fost capacitatea de a-i convinge pe cititori să se aboneze pe termen lung – aproximativ 80% dintre cititori sunt abonați anuali sau bianuali, ceea ce face ca fluxul de numerar să fie mai solid. Site-ul a introdus și un contor care detectează utilizatorii care citesc mai mult de 10 pagini pe lună și le solicită să devină membri. Când oamenii își anulează abonamentele, redactorul-șef ia legătura personal cu ei, pentru a încerca să rezolve orice problemă și să-i determine să rămână.

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*