◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro18.04.2024

Mass-media, în „epoca de aur” a podcastului

Nu demult un conținut marginal, podcasturile sunt acum o parte integrantă a ofertelor multor editori. Podcasturile de știri globale de la BBC, The Daily, de la New York Times, Today in Focus, al The Guardian și News Briefing, al Financial Times, numără milioane de ascultători și apar în mod regulat în topurile de podcasturi.
80% dintre directorii din industrie chestionați au declarat Institutului Reuters pentru Studiul Jurnalismului că vor direcționa mai multe resurse în podcasturi și audio digital, iar formatul este estimat să crească. „Banii din publicitate încep acum să ajungă din urmă obiceiurile de ascultare și, pe măsură ce editorii și platformele tehnologice investesc mai mulți bani în conținut, distribuție și tehnologie de publicitate, am putea fi în pragul unei epoci de aur pentru podcasturi”, spune Tom Standen-Jewell, de la analiștii media Enders.
Cifrele de la firma de consultanță Price Waterhouse Coopers sugerează că editorii au motive de optimism. Potrivit analizei lor, veniturile din publicitatea din podcasting din Marea Britanie, în prezent de 37 de milioane de lire sterline, vor crește la 64 de milioane de lire sterline până în 2025 – de 16 ori mai mult decât cele 4 milioane de lire sterline pe care piața a înregistrat-o în 2016.
Robert Clapp, analist senior la analiștii de publicitate WARC, spune că acestea contribuie la creșterea conținutului și a audienței, care este cheia pentru atragerea agenților de publicitate: „Editorii de știri au fost cheia în acest sens, deoarece caută să-și extindă fluxurile de venituri, să ajungă la un public mai tânăr și mai divers și să profite de cererea puternică din partea unei varietăți de mărci”, spune el.
Standen-Jewell argumentează că progresele în tehnologia publicitară podcast ajută industria să avanseze, deoarece agenții de publicitate sunt acum mai capabili să-și măsoare rentabilitatea investiției. „Există un interes fără precedent din partea agenților de publicitate din Marea Britanie pentru inventarul de podcasturi. Se înregistrează suficient progres în tehnologie încât podcasturile să capete un impuls real. Agenții de publicitate au acum acces la tehnici detaliate de direcționare și atribuire, sunt pregătiți să plătească mai mult pentru anunțurile podcast și văd potențialul de a ajunge la un număr mare de audiențe”, punctează Standen-Jewell.
The Guardian a fost unul dintre cei care au intrat timpuriu în lumea podcas-urilor și este creditat pentru inventarea termenului în 2004. Editorul din Marea Britanie anunță că accesările lunare de podcasturi Guardian au crescut cu peste 60% din februarie 2020, iar rețeaua sa combinată de podcasturi se bucură de milioane de ascultări în fiecare lună.
Podcasturile cresc mai repede decât orice altă media. În timp ce podcasturile din Marea Britanie reprezintă încă doar 5% din timpul audio, ascultarea crește rapid. Cercetările Enders au descoperit că acoperirea săptămânală aproape s-a dublat, de la 9% în 2017 la 17% în al treilea trimestru din 2021. Iar cei care ascultă par să asculte mai mult. Un sondaj la nivel național pe 3.250 de adulți a constatat că publicul devine din ce în ce mai tânăr și mai divers. Aceeași cercetare a mai constatat că ascultătorii răspund mai pozitiv la reclamele pe care le aud pe podcasturi. Șaizeci și cinci la sută dintre ascultătorii obișnuiți de podcast au spus că au acordat atenție reclamelor pe care le-au auzit, în comparație cu 39% pentru reclamele la TV și 38% la radio.
În prezent, Regatul Unit este în urmă în urma altor piețe când vine vorba de ascultarea podcasturilor, în special în SUA, unde podcasturile generează venituri de patru ori mai mari pe cap de locuitor decât în Marea Britanie. New York Times, care a investit mai mult în oferta sa de podcasturi decât orice alt editor, are audiențe uriașe. Podcast-ul său emblematic, The Daily, atrage aproximativ 4 milioane de ascultători în fiecare zi, notează Press Gazette.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *