default-logo

Majoritatea startup-urilor de jurnalism din Canada au misiune declarată

The Conversation Canada este una dintre cele peste 120 de noi organizații de jurnalism digital în limba engleză care au fost lansate din 2000. Acesta este mai mult decât numărul de ziare cotidiene care au populat țara în ultima parte a secolului al XX-lea. The Conversation Canada a devenit parte a unei infrastructuri jurnalistice emergente, populată de un nou grup de colaboratori vitali, care variază de la industria de cabană la organizații de dimensiuni mai mari.
Acești jucători – precum The Logic, MediaIndigena, The Narwhal, The Sprawl, The Tyee și Village Media – modelează ce înseamnă să fii jurnalist și ce ar putea și ar trebui să facă jurnalismul în această țară plecând de la moştenirea mass-media clasice și cu privirea spre prezentul digital al profesiei.
Cercetările din ultimii doi ani s-au concentrat pe identificarea și înțelegerea acestui val de participanți născuți digital. „Am descoperit că majoritatea noilor organizații de știri digitale sunt încă în funcțiune. La fel ca The Conversation Canada, mai mult de jumătate s-au lansat din 2015”, notează theconversation.com.
Majoritatea noilor organizații de jurnalism sunt situate în British Columbia și Ontario, deși sunt în mare parte în centre non-urbane. Multe dintre aceste noi organizații sunt conduse în mod conștient de misiune, unele recunoscându-și rolurile ca răspuns la preocupările globale urgente și trăind într-un stat națiune colonial. Unii adoptă poziții explicite cu privire la vătămări și liniile de defecte în reportajele media moștenite, inclusiv dreptatea pentru popoarele indigene, nedreptatea rasială, criza climatică, economia și multe altele.
Mai puțin de două treimi din noile mass-media de știri digitalizate au fost lansate de un amestec de jurnaliști veterani și emergenţi, iar restul de către creatori de media, oameni de afaceri sau activiști.
Creșterea în ultimele două decenii a numărului și a gamei de antreprenori și proprietari de jurnalism este importantă, deoarece există dovezi că concentrarea proprietății a contribuit la o diversitate limitată de perspective și tipuri de organizații care ar putea și s-ar fi implicat în jurnalism în Canada. Cercetarea The Conversation arată o schimbare către organizațiile non-profit care fac jurnalism, inclusiv The Conversation Canada. Pe măsură ce redacțiile moștenite din Canada s-au luptat și s-au redus, o nouă serie de organizații digitale au fost lansate în toată țara.
Canada nu este singura care încearcă să decidă cu privire la răspunsurile politice la provocările economice ale jurnalismului moștenit, în timp ce observă creșterea jucătorilor mai noi, care încearcă toți să supraviețuiască alături de dominația unor platforme precum Facebook și Google. Țări precum Australia, Belgia și altele se luptă pentru a susține jurnalismul de calitate.
Cercetarea The Conversation este în curs de desfășurare ca parte a unui număr de studii conexe în Canada și Australia despre impactul și utilizarea conținutului la nivel național și global, finanțate de un grant de cercetare guvernamental canadian. (R.I.)

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*