◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro20.04.2024

Secretele realizării unei emisiuni tv de succes

Serialul de sfaturi de afaceri de la BBC, „CEO Secrets”, este un adevărat succes. Creatorul său, Dougal Shaw, jurnalist video la BBC News, dezvăluie cum a creat o emisiune de lungă durată cu mijloace reduse și impact ridicat: „Emisiunile de știri pot fi percepute ca niște insule, povești care nu au niciun impuls. Serialele de știri, pe de altă parte, au avantajul de a construi constant o narațiune mai mare”.

„CEO Secrets” a început în 2015 ca o „discuție cu profesioniști de top”. Șapte ani mai târziu, seria continuă să fie puternică, oferind sfaturi informale în carieră de la lideri de afaceri proeminenți. Shaw devoalează din ingredientele succesului din perspectiva jurnalistului: „Cea mai importantă parte a seriei este ideea inițială. Trebuie să fie suficient de simplă pentru a fi reprodusă și nu prea solicitantă de produs. De asemenea, începeți cu idei mici și simple. Este o abordare jurnalistică testată și de încredere pentru a da o nouă întorsătură unei știri vechi.  Gândește pe termen lung și multi-format. Natura știrilor este că merg mai departe foarte repede – dar nu putem uita de toate lucrurile uimitoare din urmă. Cu o carte, poți să te întorci și să fii eficient și să reutilizezi conținut grozav. Păstrează materialul nepublicat care merită împărtășit și transformă-l, într-un mediu nou. Prioritizează realizarea lucrurilor și îmbunătățește-ți treptat munca. Folosește smartphone-ul pentru a filma videoclipuri și a ajuta persoanele intervievate să se relaxeze. Alege povestiri care să inspire, care vor stârni curiozitatea sau acțiunea în publicul tău – tot ce am învățat din interviurile pentru serial trebuie să folosesc și eu. De asemenea, comportă-te ca un antreprenor și tratează serialul ca și cum ar fi compania ta”.

Potrivit journalism.co.uk, „CEO Secrets” este o serie concepută pentru a atrage publicul de pe Instagram, Facebook și, în ultimii ani, LinkedIn – unde serialul se simte ca acasă, în fața celor pt milioane de urmăritori ai BBC News. Cele mai bune ediții își găsesc drumul la TV pentru World Business Report și apar și în secțiunea de afaceri a site-ului web. (redacția UZPR)

Foto: Twitter

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *