default-logo

„Nuanțele” imparțialității jurnalistice în domeniul relatărilor despre schimbările climatice

O cercetare citată de The Conversation pune în valoare faptul că atunci când vine vorba despre tratarea problemelor de mediu și a subiectelor legate de schimbările climatic, publicul australian așteaptă de la jurnaliști o abordare din care să reiasă că susțin o anume direcție. Dacă în toate celelalte cazuri de abordări jurnalistice se dorește o abordare din toate unghiurile, în așa fel încât consumatorii de știri înșiși să poată trage concluziile după ce au toate detaliile tabloului general, când vine vorba despre mediul înconjurător, patru din zece participanți la cercetarea de piață Digital News Report: Sondajul Australia 2022, realizată de Universitatea din Canberra afirmă că preferă ca instituțiile de știri să fie foarte clar situate de o anume parte.
Asta arată o nouă cercetare care a chestionat 2.038 de australieni despre consumul lor de știri în Există o divizare determinată de orientarea politică cu privire la modul în care oamenii cred că ar trebui să fie relatate știrile despre schimbările climatice. Mai mult de jumătate (51%) dintre cei care se identifică de stânga și 42% dintre cei care se identifică în centrul politicii spun că instituțiile de știri ar trebui să ia o poziție clară. În schimb, doar 24% dintre respondenții de dreapta sunt de acord cu afirmația – 66% sunt în favoarea imparțialității știrilor care abordează mediul și schimbările climatice.
Aceste diferențe pot fi parțial explicate, susțin autorii cercetării, de nivelurile variate de îngrijorare și de proveniența informațiilor despre schimbările climatice. Astfel, preocuparea cu privire la aceste teme devine din ce în ce mai polarizată în spectrul politic – în stânga, 81% își exprimă îngrijorarea, cu doar 32% dintre consumatorii de dreapta manifestând îngrijorări similare. Există o deconectare privind schimbările climatice între oamenii care se identifică cu centrul politicii și cei care se identifică cu dreapta, în special printre cei cu venituri mai mari și care trăiesc în zonele urbane.
De asemenea, există o divizare abruptă în ceea ce privește atenția acordată știrilor despre schimbările climatice. Aproape o treime (29%) dintre consumatorii de dreapta sunt deconectați de știrile privind dezastrele natural generate de încălzirea globală, în timp ce 97% dintre consumatorii de stânga accesează știrile despre schimbările climatice. Această polarizare a persistat și s-a extins din 2020, mai arată studiul. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Despre autor

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

*