default-logo

Strategia „mai mult jurnalism împotriva dezinformării” poate genera „mai multe atacuri împotriva media”

„Știrile false” nu pot fi combătute prin mai mult jurnalism, strategia riscând să ducă inevitabil la mai multe atacuri „anti-media”.

Un sondaj Greentarget – o companie de consultanță de contra dezinformării, care se află în prima linie a războiului împotriva informațiilor greșite sub toate formele – a constatat că, în timp ce 84% dintre jurnaliști cred că termenul „știri false” contribuie la delegitimizarea jurnalismului, doar 14% consideră că propria lor muncă a fost modificată semnificativ din cauza asta. În același timp, 93% au declarat că știrile false dăunează jurnalismului, 6 procente cred că monitorizarea rețelelor sociale de către Big Tech a avut un „impact semnificativ” și mai mult de 90% consideră eforturile de „alfabetizare” media ca fiind nesemnificative – ceea ce înseamnă că nu schimbă modul în care oamenii consumă știri.

O parte a problemei strategiei „mai mult jurnalism” este că va duce inevitabil la mai multe atacuri „anti-media”.    Partea anti-media, chiar acum, câștigă. Este partea care construiește în mod deliberat jurnalismul astfel încât să-l legitimeze doar atunci când confirmă declanșatorii culturali ai conservatorilor sociali; folosește ilogica și își însușește buna-credință a normelor jurnalistice în slujba subminării instituțiilor democratice”, notează msnbc.com.

Abordarea problemei dezinformării nu este un proiect pe termen scurt; este unul care va dura ani – și va avea nevoie de mult mai mult decât jurnalism – pentru a fi realizat.

Despre autor

Articole asemănătoare

Posted On 01 aug. 2022
, By

Lasă un răspuns

*