„Știrile false” nu pot fi combătute prin mai mult jurnalism, strategia riscând să ducă inevitabil la mai multe atacuri „anti-media”.
Un sondaj Greentarget – o companie de consultanță de contra dezinformării, care se află în prima linie a războiului împotriva informațiilor greșite sub toate formele – a constatat că, în timp ce 84% dintre jurnaliști cred că termenul „știri false” contribuie la delegitimizarea jurnalismului, doar 14% consideră că propria lor muncă a fost modificată semnificativ din cauza asta. În același timp, 93% au declarat că știrile false dăunează jurnalismului, 6 procente cred că monitorizarea rețelelor sociale de către Big Tech a avut un „impact semnificativ” și mai mult de 90% consideră eforturile de „alfabetizare” media ca fiind nesemnificative – ceea ce înseamnă că nu schimbă modul în care oamenii consumă știri.
O parte a problemei strategiei „mai mult jurnalism” este că va duce inevitabil la mai multe atacuri „anti-media”. Partea anti-media, chiar acum, câștigă. Este partea care construiește în mod deliberat jurnalismul astfel încât să-l legitimeze doar atunci când confirmă declanșatorii culturali ai conservatorilor sociali; folosește ilogica și își însușește buna-credință a normelor jurnalistice în slujba subminării instituțiilor democratice”, notează msnbc.com.
Abordarea problemei dezinformării nu este un proiect pe termen scurt; este unul care va dura ani – și va avea nevoie de mult mai mult decât jurnalism – pentru a fi realizat.